Avatar billede vuptidk Nybegynder
12. juli 2005 - 19:08 Der er 4 kommentarer

Sort skærm

Hej.
Jeg var i gang med at arbejde på maskinen da den pludselig "frøs" fast.
Jeg tager en tvungen genstart og maskinen booter fint op, men efter et par minutter fryser den fast igen, dette gentog sig 1 gang mere.

Den næste genstart, stoppede den med det samme, uden at der blev vist noget som helst på skærmen "sort", men den røde/grønne diode lyser og ser ud som om at de læser noget ind.

Skærmkortet og skærm virker også fint, er prøvet på en anden maskine.

Når jeg trykker på start knappen nu, lyser den grønne og den røde diode og det lyder som om at den læser et eller andet ind i et par sekunder, men uden at der kommer noget som helst frem på skærmen.

Kølerne virker også fint

Så jeg mangler nogle gode råd fra jer, Please HJÆLP MIG !
Avatar billede positron33 Nybegynder
12. juli 2005 - 19:14 #1
Hej vuptidk

Det er svært at sige præcist hvad der er galt, for mig. Men umiddelbart ville jeg anbefale at aflade din CMOS. Prøv at tjekke i din manual hvor du kan finde din "discharge jumper/clear CMOS jumper". Dens funktion er at tilbagestille dine BIOS-indstillinger.
Avatar billede hingebjerg Nybegynder
12. juli 2005 - 20:03 #2
Jeg har oplevet noget ligende. Da var det min strømforsyning der var gået til, og det lyder underligt for der kommer jo godt nok strøm til bundkortet. Men prøv med en anden PSU i din egen computer og se om den vil køre med den. I det mindste kan du udelukke endnu en ting der kan være fejl i.
Avatar billede vuptidk Nybegynder
21. juli 2005 - 19:07 #3
Undskyld jeg først svarer nu.

Jeg har prøvet begge ideér som i er kommet med,men desværre uden resultat,den er stadig lige "død".

Der er strøm på strømforsyningen, har også prøvet med en anden.
Alle kølerne kører
Dioderne lyser, den grønne slukker efter et kort øjeblik.
Men der bliver ikke læst noget ind, harddisken siger ingenting, jeg har også prøvet med andre harddiske uden held.
Absolut ingenting på skærmen ?

Bundkortet er et K7S5A, CPU AMD Athlon 1200 GHz,hvis det hjælper noget ?

Der skal ikke indstilles jumpere på bundkortet, den finder selv CPU´en og kan stilles i BIOS, men så skal jeg kunne komme ind i BIOS og det kan jeg jo ikke.
Men det kan jo så ikke være en jumper der er røget af.

Har hørt at en BIOS kan få virus, hvordan opfører en maskine sig, hvis den har fået virus ?

Håber på flere ideér fra jer her på Eksperten.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:40 #4
(Hvad endte denne tråd med?)