Avatar billede tastatur Nybegynder
12. juli 2005 - 11:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Jeg fandt en Imac

Hej.en af mine naboer har smidt en Imac ud, og gammel klunser som jeg nu er, prøvede jeg at starte den op. Der er intet tastatur eller mus med. Jeg får en startup-lyd, og så kommer et ikon der blinker. Det er det der 2-ansigt der blinker over i et ikon med et spørgsmål i. Eneste jeg umiddelbart kan se, er at der er harddisk og ram i.

Nogle der kan give mig lidt hjælp til at komme videre?

Mvh
Tastatur
Avatar billede straszek Praktikant
12. juli 2005 - 12:04 #1
Du kommer nok ikke ret meget videre uden et tastatur, og en systemdisk. Det symbol du ser betyder at maskinen ikke kan finde harddisken eller at det styresystem der er på disken er defekt.

Du skal altså bruge en system disk, for at komme videre
Avatar billede egonspock Seniormester
12. juli 2005 - 12:12 #2
Det er også muligt at det blot er batteriet, der skal skiftes. Det er et lille 1/2-AA-batteri, tror jeg det hedder, som sidder på motherboardet, og hvis det ikke dur, kan maskinen somme tider ikke finde sin egen harddisk.
Avatar billede tastatur Nybegynder
12. juli 2005 - 12:37 #3
den tidligere ejer kan vel meget vel ha slettet alt hvad der var på harddisken?
Avatar billede sd8220 Seniormester
12. juli 2005 - 14:05 #4
Hejsa
Ja det er muligt at tidligere ejer har slette disken.
Det er da positivt, at den kommer med spørgsmålstegnet, for så er den kommet så langt i selvtest, at den "bare" leder efter et system.
Er du i nærheden af Århus, kan du komme forbi - jeg har systemdiske og tastatur, så du kan få se, om den elllers er i live.
Det lille 1/2 AA-batteri kaldes PRAM-batteri; men er det fladt, plejer maskinerne end ikke at ville give startlyd, så det er nok ok.
/S
Avatar billede tastatur Nybegynder
12. juli 2005 - 15:18 #5
Takker for svarene!.Jeg må ud at finde en systemdisk og noget tastatur.

sd8220: Takker mange gange for din venlighed!,jeg bor desværre jyde i København.
Mon det er muligt at finde en systemdisk på nettet? og hvad ligger sådan en tastatur i?

Venligst,
Tastatur
Avatar billede benjisan Nybegynder
05. august 2005 - 16:45 #6
Hvis du har et USB PC tastatur (og mus!) vil du kunne bruge dem på iMac'en!
Avatar billede karstenl Nybegynder
05. august 2005 - 16:49 #7
Hej

Jeg er den tideligere ejer, og der ligger ferie billeder af lillemor og mig fra vores nudist ferie i Hartzen på, så du har bare at smide den computer væk igen.. lol
Avatar billede karstenl Nybegynder
05. august 2005 - 16:49 #8
hehe ;-)
Avatar billede tastatur Nybegynder
06. august 2005 - 22:17 #9
benjisan.
Ja, jeg har USB keyboard, så jeg prøver lige at give det et skud!. Takker.