Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2005 - 23:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

emblem til at lime eller sy på tøjet

hejsa, jeg har købt en ny tshirt og vil gerne have et emblem bag på da der ikke er noget på den i forevejen, hvor kan man købe et stort emblem til ryggen og hvordan skal man sætte det på
Avatar billede seeker Nybegynder
12. juli 2005 - 00:06 #1
Du kan købe specielt printerpapir som du så kan stryge på textil. Så kan du designe dit eget :)
Avatar billede seeker Nybegynder
12. juli 2005 - 00:08 #2
Farverne bliver dog hurtigt lidt udvaskede (dem jeg har prøvet, måske teknologier er blevet bedre siden der?) Men hvis der er god konstrast i billedet, så er det tydeligt i lang tid
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juli 2005 - 10:30 #3
Det afhænger lidt af hvad for et "emblem" du ønsker. Er det et motiv du selv har, er det Seekers metode.

Men på diverse markeder og festivaller kan du jo købe stofemblemer, der enten sys på eller stryges på. Om sådanne sælges online ved jeg ikke - men det gør de sikkert.

Hvilken type emblem søger du?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2005 - 11:27 #4
bare et sejt et til ryggen, kunne godt tænke mig at se en liste over nogle :D

men forstår ike helt seekers metode
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juli 2005 - 12:58 #5
Seekers metode består i at du printer et motiv du selv har lavet/fundet på et stykke A4 papir af typen "T-shirt transfer". Papiret har en speciel belægning, der kan stryges over på t-shirts, og dermed kan du selv printe et motiv på din T-shirt.

Du kan også få broderet hos disse: http://www.midesign.com/

Her: http://www.emblemer.dk/website/language_dk/01_dynamisk/produkter/02_produktviewer.php?Katid=17&AddView=+1 kan du også få lavet dine designs professionelt.

Men deciderede rygmærker kan jeg ikke finde online. Jeg VED at US overskudslageret i Århusgade havde dem dengang de var på højeste mode - men hos dem kan jeg kun finde "stofmærker": http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=2132

Kigger man ud over landets grænser er der dog en del. Det hænger sikkert sammen med, at det jo i Danmark er ulovligt at bære rygmærker.

Men se et udvalg her: http://www.groovegear.com/patches.php?AffId=13&CampId=17
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juli 2005 - 13:04 #6
Disse er i fuld rygstørrelse: http://www.interpunk.com/search.cfm?cat=4&fmt=43&
Avatar billede seeker Nybegynder
12. juli 2005 - 13:55 #7
Fx (edbpriser kalder det mønsteroverførsler-papir
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14684

Du printer et billede på papiret og så stryger du det på trøjen med et strygejern.

Virker klart bedst med tøj i lysefarver, sort er stort set umuligt
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juli 2005 - 14:26 #8
Seeker-> Det fås faktisk også til sort/farvet tøj: http://www.avery.com/us/Main?action=product.HierarchyList&node=10210816&catalogcode=WEB01

Eller se http://www.sublimation.dk/ - der dog er en lidt større investering.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2005 - 17:01 #9
altså jeg skal abre købe det der papir, prænte ngoet ud og stryge det fast? ødelægger det ikke min trøje? butikkerne skal helst være i danmark/sjælland :) hvis man kan altså
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2005 - 17:02 #10
det er en lyseblå tshirt der skal et logo bag på, der står ikke hvad tshirten er lavet af men det er en sports/løbe tshirts
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juli 2005 - 17:49 #11
Jeg ved ikke om du ødelægger den - man smelter papiroverfladen ind i trøjen, så hvis du spørger om du senere kan tage det af, er svaret nej.

Jeg kender ikke nogen butikker i den fysiske verden, andet end som sagt de kræmmere der stiller op på festivaller og markeder. Så må du vente til der er Roskilde Festival igen ;-)

Men de fleste af ovenstående links til butikker, kan du skam sagtens købe via. Du behøver ikke personligt at tage til udlandet. Det kræver selvfølgelig et kreditkort.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2005 - 17:53 #12
nej jeg skal skam ikke have det af tshirten igen. men vi ahr ngoet papir til vores printer, kan ejg så bare gå ind og finde et billede på nette, printe det ud, klippe det ud og stryge det fast?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juli 2005 - 23:55 #13
Ja, forudsat det er det rigtige papir. Det skal være af typen "T-Shirt transfer".

Motivets lyse farver vil tage en smule farve efter den lyseblå farve i t-shirten, da den hvide i almindeligt T-shirt transfer papir er gennemsigtig.

Og husk, at hvis du har bogstaver med, skal motivet printes spejlvendt - ellers bliver det spejlvendt på T-shirten.

Og husk igen, at det kun virker på en blækprinter - en Laserprinter duer ikke.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2005 - 00:08 #14
ok takker