Avatar billede fredskild Nybegynder
11. juli 2005 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan lpt port benyttes som com vha db25/db9 adaptor

Jeg har lige opdaget at min bærbare pc ikke er udstyret med en com port.
Jeg skal bruge en com port for at tilslutte min gps til computeren... kan den tilsluttes lpt porten i stedet, hvis der benyttes en adaptor?

-Martin
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2005 - 09:00 #1
LPT porten kan ikke bruges som COM port. Og slet ikke med en standart db25/db9 adaptor. LPT (parallel) porten har en data bredde på 8 bit. Seriel porten har en data bredde på 1 bit.

Køb en USB -> Seriel adapter. Det virker.
Avatar billede fredskild Nybegynder
12. juli 2005 - 09:39 #2
ok, jeg håbede lige... en adaptor til 19 kr er bedre end en til 149kr i min verden ;o)

Hvordan har dos programmer det med usb adaptoren... er der usb support når programmet køres under windows xp?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2005 - 13:23 #3
Dos under XP!! Jeg kender ikke til DOS support under XP.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2005 - 13:23 #4
smider lige et svar
Avatar billede fredskild Nybegynder
12. juli 2005 - 13:47 #5
hedder det så bare en kommando promt!?
Det ligner da noge gammelt dos møg