Avatar billede paranama Nybegynder
11. juli 2005 - 15:13 Der er 4 kommentarer

Hvad kan man gøre for at redde data fra en død harddisk?

Jeg var så uheldig tidligere i dag, at min harddisk brændte totalt sammen, dvs. den er gået helt død og udstøder kun "trk trk trk", når den sættes til - master som slave.

Spørgsmålet er, som overskriften lyder, om det på nogen måde kan lade sig gøre at redde bare noget af indholdet fra harddisken? Selvfølgelig har jeg ikke taget backup, og naturligvis er det masteren, der er gået ned, så alt lige fra bankoplysninger, nøgler, vigtige filer osv. - ALT er sgu væk!

KRISE!

Hjælp ASAP vil være HERLIGT!
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2005 - 15:27 #1
Du kan sende den ind til IBAS - www.ibas.dk
Avatar billede haverslev Novice
11. juli 2005 - 15:29 #2
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2005 - 15:30 #3
Det koster dog typisk en halv bondegård:

3.000,- for en forundersøgelse
15-20.000 for data recovery.

Priser ex. moms...
Avatar billede paranama Nybegynder
21. juli 2005 - 12:52 #4
Well, det viser sig, at controlleren er død! Hvis jeg kan skaffe en controller præcis magen til, så kan den nok godt reddes, da pladerne i disken er, som de skal være!

Cr4p!