Avatar billede humlebidk Nybegynder
11. juli 2005 - 13:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problemer i filnavne pga danske tegn

jeg har et massivt problem med filnavne. vi taler om 300 - 500+ filer hvor der er æ ø og å i filnavnene.

det kan ikke være anderledes og de kan ikke omdøbes. jeg leder efter et patch, som kan løse det. jeg har hentet den der æøå ting fra verisign og den løste ikke problemet. den internet explorer jeg har her kan godt klare æøå i filnavne, men der er flere rundt omkring som ikke kan åbne de filer.

det er ikke serveren der er problemet for firefox kan også godt åbne filerne, og nogle internet explorer kan også.

det er til et intranet, så jeg kan godt få folk til at hente et patch til internet explorer, men jeg kan ikke få firefox som standardbrowser.
Avatar billede jps6kb Novice
11. juli 2005 - 14:00 #1
Har du prøvet det her ?

Æ=&aElig; Ø=ø Å=å
Avatar billede capion Nybegynder
11. juli 2005 - 14:47 #2
Internet explorer-> tryk "funktioner" -> "internet indstillinger" -> avanceret -> fjern "flueben" i "Send altid URL-adresser som UTF-8 (kræver genstart)
Avatar billede capion Nybegynder
11. juli 2005 - 14:47 #3
eller nej.. det ER svaret *S*
Internet explorer-> tryk "funktioner" -> "internet indstillinger" -> avanceret -> fjern "flueben" i "Send altid URL-adresser som UTF-8 (kræver genstart)
Avatar billede humlebidk Nybegynder
11. juli 2005 - 14:47 #4
virker heller ikke at indsætte det i urlen, og der må ikke ændres ved navngivningen af filerne.. de følger en meget streng syntax som følge af versionsstyring nummerering mv.
Avatar billede humlebidk Nybegynder
11. juli 2005 - 14:55 #5
så skidt da, alligevel dig som forklare det til folk :-p hehe og det virker også her nu
Avatar billede capion Nybegynder
11. juli 2005 - 14:57 #6
;0)