Avatar billede karim Nybegynder
08. april 2001 - 23:24 Der er 5 kommentarer

AC ADAPTOR

hej!
jeg har haft en del problemer med mit modem
og jeg har fundet ud af at jeg brugte en adaptor med 8,5v der jeg skifted den ud med en 9v så virked den.
betyder 0,5v så meget og hvor kan man se hvor meget ens modem skal brug,hvis man mister den adaptor man købte med modemet???

håber nogen kan svar/hjælpe med dette.
Avatar billede jasber Nybegynder
09. april 2001 - 00:27 #1
Det er nok ikke så mget de .5 volt, som det er det antal miliamp der kan leveres fra adaptoren.

Hvis ikke det står i bunden / på modem, er det kun et sted, og det er hos pruducenten.
Avatar billede pcn Nybegynder
09. april 2001 - 17:26 #2
Skild dit modem ad, på printet står indgangsspændingen ofte. Der er flere måder at stabilisere strøm på, normalen er \"snavset\" jævnstrøm.
Der så internt rettes til brugbar \"ren\" , kan ses på \"strømforsynings delen\" af printet på der der kaldes Zenerdioden. Iøvrigt er de 9V ok, det vil 10-12 formodentlig også være, afsætter bare spildvarme i formodstanden. Dit modem kører formodentlig på 6V i virkeligheden, restet er til \"udglatning\" som det også kaldes.
Der findes også en variant med \"snavset\" vekselstrøm, Det er samme surdej inde på printet de der er placeret dioder for ar sikre.
pcn
Avatar billede pcn Nybegynder
09. april 2001 - 17:27 #3
Hu hej med slåfejl undskyld..
pcn
Avatar billede karim Nybegynder
12. april 2001 - 11:37 #4
Hej pcn!
jeg har prøvet at skilde mit modem ad for at se hvad der står på. det enste jeg kan se er 2v-0 og 94v-0 den sidste står med større tal.
det er et eksternt modem jeg har.

pcn giver du ikke jasber ret i det med Ampere???
Avatar billede jasber Nybegynder
09. juli 2001 - 04:56 #5
Måske det er tid til at lukke det spm.  ;-)

/Jasber