Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2005 - 09:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Gøre Billeder Større Og Mindre? (Højde Og Bredde)

Nogen der kender et freeware program til at gøre billeder mindre? Altså i højden og bredden?

PS: Kender godt photoshop, men det er bare en smule for avanceret til mig :)

MVH
Mads
Avatar billede henrikgn Nybegynder
11. juli 2005 - 10:22 #1
Picture Manager, der følger med Microsoft Office, er glimrende til formålet. Men det er ikke freeware.

Hvis det er jpeg-billeder der er tale om, kan dette anvendes: http://www.winsoftmagic.com/downloads.html

Alternativt kan du kigge på freeware-programmerne her: http://www.freewarehome.com/Graphics/Graphic_Manipulation/Image_Resizing_t.html
Avatar billede sago Nybegynder
11. juli 2005 - 10:38 #2
Microsoft har (til XP) lavet nogle "Powertoys", hvor en af dem hedder "Image Resizer", det er perfekt til at gøre billeder mindre.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Når det er installeret, så kan du bare højreklikke på de billeder du vil lave mindre.
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2005 - 10:57 #3
Sorry! Jeg skal ikke kun lave dem mindre.. Men også større.. Ville lige oplyse jer om det..
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2005 - 10:59 #4
Jeg skal bruge det til nogle cd covers... Jeg har fundet billederne på nettet så passer ikke i størrelsen.. Nogle af små og nogle er enormt store.. Så jeg skal kunne tilpasse dem til et cd cover.
Avatar billede sago Nybegynder
11. juli 2005 - 10:59 #5
Det kan du også med Image Resizer. :)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2005 - 11:03 #6
Image Resizer giver mig da kun nogle få muligheder så som small, medium og large (og handheld pc) ..?
Avatar billede sago Nybegynder
11. juli 2005 - 11:05 #7
Hvis du trykker på "advanced", så kan du vælge "custom", og vælge præcis hvilken opløsning du vil have. :)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2005 - 11:10 #8
Fandt det.. MEN: Jeg vil gerne kunne angive det i cm.. Andre programmer?
Avatar billede martin_moth Mester
11. juli 2005 - 15:12 #9
Hmmm, på kort sigt kan du jo klare dig med en trial fra fx. ACDSee
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2005 - 15:18 #10
Martin har du evt. et link?
Avatar billede martin_moth Mester
11. juli 2005 - 15:23 #11
www.acdsee.com vil jeg tro
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2005 - 15:27 #12
Kender du ingen freeware programmer?
Avatar billede john5 Nybegynder
11. juli 2005 - 18:09 #13
Du kan bare gøre det i paint der er i Windows fra start.. Bare åben dit billed også gå i "Billede" - "Stræk/vrid" .. Så kan du bare ændre størrelsen der..
- bare ikke lige det bedste..
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2005 - 18:38 #14
Okay, Jeg gentager lige mig selv: Jeg skal kunne gøre det i Centimeter! :)
Altså jeg skal kunne tilpasse det i cm og mm. Ellers fint nok idé john ;)
Avatar billede john5 Nybegynder
11. juli 2005 - 19:00 #15
Ah for fanden.. det havde jeg ikke lige set.. Kunne være jeg skulle læse inden jeg skriver..
Avatar billede bms122 Nybegynder
11. juli 2005 - 22:15 #16
Hvad med irfan view, det er freeware. Det plejer jeg at bruge til cm.

http://www.irfanview.com/
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2005 - 22:27 #17
Tak bms! Det virker rigtig godt! Smider du lige et svar?
Avatar billede bms122 Nybegynder
11. juli 2005 - 22:30 #18
Det gør jeg gerne, jeg er selv meget glad for det program. :)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2005 - 23:55 #19
Vær'så god :)