Avatar billede moebiuz Nybegynder
10. juli 2005 - 19:05 Der er 4 kommentarer

hvordan kommer man på nettet med to router

hey - har en router som er tilsluttet endnu en router, som er tilsluttet internettet.
Problemet er at, der ikke er forbindelse til internettet. Dvs, sætter jeg min computer til den første router, er der ikke noget problem, men når den skal igennem den anden router, kan jeg ikke få det til at virke.
Har tidligere haft det til at virke, men det er lang tid siden, og kan ikke huske hvordan jeg havde sat det op. Af geografiske årsager, kan jeg ikke bytte om på rækkefølgen af de to router.

Min router er en trendnet TEW431BRP - altså den som jeg ikke kan få til at virke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2005 - 19:30 #1
Jeg TROR problemet ligger i at de 2 routere bruger samme IP - dvs. de bruger sikkert 192.168.2.1 begge 2.
Du skal skifte IP på nr. 2 router - prøv med 192.168.2.2
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juli 2005 - 19:30 #2
Hvilke IP-adresser/masker, har du på WAN og LAN-siderne?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
10. juli 2005 - 21:51 #3
Det mest oplagte ville nok være at slå DHCP-serveren fra i den anden router så det er den første der tager sig af at dele IP-adresser ud. Sådan et setup kører jeg selv med.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
11. juli 2005 - 12:50 #4
Har prøvet at give den 192.168.0.2 - det virkede ikke.

Ip-adresser og masker? Tror du må være lidt mere forklarende - har ikke særlig stor erfaring med router.