Avatar billede smil Nybegynder
08. april 2001 - 21:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mus bevæger sig mærkeligt

Efter en nyinstallation af Win98, har jeg fået et problem med min mus. Hvis jeg flytter musen for hurtigt bliver markøren hængende og hopper rundt.

Jeg har prøvet med 2 forskellige mus (MS-mouse og en Logitech Mouseman).

Nogle der ved, hvad pokker der sker ?

Jeg har installeret de nyeste drivere og jeg har checket for virus.
Avatar billede vipez Nybegynder
08. april 2001 - 21:55 #1
kigget på muse instillinger ? sat farten ned/op ?
opdatering af skærmfrekvens (Hz) ??
Avatar billede tera Nybegynder
08. april 2001 - 22:02 #2
Prøv fjern alt i START >> programmer >> start!
Deaktiver antivirus-prg. o.l. der køre nede i højre hjørne og tjeck om musen stadig gør det, hvis ikke så har du fundet problemmet!
Avatar billede smil Nybegynder
08. april 2001 - 23:19 #3
Ja, jeg har prøvet at sætte farten både op og ned og jeg har ændret på accelerationen. Intet hjælper
Avatar billede tumebone Nybegynder
09. april 2001 - 14:08 #4
fjern og installere musen igen, det har jeg de bedste efaringer med.
Avatar billede makse Nybegynder
09. april 2001 - 14:11 #5
Brug evt. Windows\' egen standard PS2 driver.
Avatar billede fpnovell Nybegynder
09. april 2001 - 14:30 #6
Havde du ikke problemet FØR du foretog nyinstallationen af Win 98 ?

Er det en original 98 cd ?

Jeg synes snarere, at det lyder som om styresystemet er blevet ustabilt (ikke ukendt fænomen med Windows :-) ) og/eller at processoren arbejder 100 % af den grund.
Altså problemer i styresystemet.

Du kan prøve at installere Norton Utilities eller på anden måde overvåge processoren, når du oplever problemet.

Jeg har haft lignende oplevelser med Logitech-mus.
Avatar billede smil Nybegynder
09. april 2001 - 14:47 #7
Nej - jeg havde ikke problemmet før reinstallationen - som for øvrigt skyldes at windows var blevet noget ustabilt.

Jeg har prøvet med Norton, men det giver ikke noget.

Min reinstallation bestod i at jeg lagde et nyt ghost-image på maskinen. Dette image er lavet fra ud fra første gang jeg installerede windows (fra en original CD) og har været lagt på flere gange. (det lærer man når man bruger windows)
Avatar billede fpnovell Nybegynder
09. april 2001 - 14:57 #8
Prøv at installere Win 98 originalt UDEN brug af Ghost.
Og observér da.
Ghost er heller ikke fejlfri - fejlen kan ligge der, selv om den har virket tidligere.
Og prøv musen på en anden pc.

Elers synes jeg, at svarene du allerede har fået (inkl. mit eget), burde kunne løse problemerne.

Endelig kan der jo simpelthen være noget galt med musen !!

Held og lykke.

Avatar billede tera Nybegynder
09. april 2001 - 17:53 #9
Har du prøvet det jeg har nævnt??
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
14. april 2001 - 07:54 #10
Lytter lige med ?
Avatar billede smil Nybegynder
17. april 2001 - 00:51 #11
Jeg prøvede at lægge mit ghost-image på igen, herefter virkede musen fint - lige indtil jeg genstartede maskinen.

Lidt desparat gik jeg herefter igang med at reinstallere win 98 fra bunden med min originale CD. Musen virkede fint og efter flere genstarter virker den stadigvæk.

Så svaret var altså at reinstallere Win 98 fra bunden. Tak for alle svarene
Avatar billede fpnovell Nybegynder
17. april 2001 - 01:21 #12
Tak .............
....og godt at det lykkedes for dig !

Arbejder selv med Partition Magic/Boot Magic og harddiske ofte og har da fået programmet til at gå helt i knæ adskillige gange.....hvor der ingen forklaringer er...blot at forsøge sig møjsommmeligt frem og løse de opståede problemer.

Det er et ganske fremragende program ellers, men intet er perfekt  -  heller ikke Ghost.