Avatar billede thorjak Nybegynder
08. juli 2005 - 18:21 Der er 7 kommentarer

Fast ip, lokalt, med linksys wrt54g

Er der ikke en måde at dhcp serveren på denne router kan give f.eks. 192.168.1.2 til en fast maskine på det lokale netværk
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. juli 2005 - 18:27 #1
Det kan sagtens lade sig gøre, du skal ind i routerens setup under LAN-IP setup, der kan du reservere 192.168.1.2 til en bestemt PC, og hver gang den starter på, altså Pc'en, så for den 192.168.1.2
Avatar billede thorjak Nybegynder
08. juli 2005 - 18:35 #2
kan du precisere det lidt nærmere, synes jeg har kigget over det hele, men kan ikke rigtig finde der hvor jeg skal gøre det
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. juli 2005 - 18:44 #3
Jeg har lige hentet manualen til din router, og din kan ikke, som min, reservere en fast IP.

Du kunne under setup > Advanced routing, prøve at lege med static routing. Jeg tror det kan hjælpe dig.
Avatar billede thorjak Nybegynder
08. juli 2005 - 18:47 #4
problemet er jo at der kan man ikke smide mac adressen ind og sige at den mac adresse skal have den ip, kun at den ip skal have den dns adresse osv.?

fattter ikke hvorfor man ikke kan det med den dejlige router, lidt dårligt vil jeg sige
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. juli 2005 - 18:52 #5
Enig, for det kan man på min, og der er utroligt nemt, at give alle PC'ere en fast IP.

Jeg ved der findes forskellige firmware versioner af din router, så prøv at tage en kik i din manual, for det er ikke sikkert, at den version jeg har af manualen passer til din router.
Avatar billede venturer Nybegynder
08. juli 2005 - 19:20 #6
Ved godt følgende ikke er hvad du spørger efter, men istedet en alternativ løsning.
Giv din server en fast IP.
Vælg f.eks. 192.168.1.200 da denne IP ligger så langt "oppe" at det er usandsynligt andre maksiner på dit netværk vil blive tildelt denne IP (med mindre, selvfølgelig, at du HAR over 200 maskiner :) )
Avatar billede thorjak Nybegynder
08. juli 2005 - 19:52 #7
Ahhh... på den måde, sorry jeg ikke lige forstod det i første omgang, men det vil jeg da kigge på :d