Avatar billede drumboy Nybegynder
08. april 2001 - 20:09 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Winbond w89c940f pci

Hej folkens!
Mit problem er at jeg ikke er nogen ekspert på netværksområdet.
Jeg har lige fået et \"Winbond w89c940f\" netkort, men er dette et almindeligt netkort?
Jeg har store problemer med overhovedet at få det til at køre.
På winbond\'s website findes der en driver til et \"w89c940f\" men det viser sig at være til et w89c940 PCI ethernet adaptor kort.
Ordet \"adaptor\" forstår jeg ikke...er det den forkerte driver jeg bruger eller har i andre forslag?
Avatar billede handmade Nybegynder
08. april 2001 - 20:25 #1
Hvilket styresystem bruger du?
Sidder kortet i en hvid eller en sort sokkel på motherboardet?
Hvid=PCI kort
Sort=ISA kort

Ordet adaptor betyder i denne sammenhæng blot kort.

Den chip (Winbond osv.) er en meget almindelig standard chip til netværkskort og er sikkert understøttet af ihvertfald nyere Windows versioner.
Avatar billede handmade Nybegynder
08. april 2001 - 20:27 #2
Ups, ser lige, du skriver PCI i dit spørgsmål, så gelem lige den første del af mit svar :-)
Avatar billede jasber Nybegynder
09. april 2001 - 02:18 #3
Jeg tror sgu at det er et NE2000 kompatibelt kort du har der - Derfor kan du bruge en Novell/Anthem NE2000 driver, der standard findes i Windows 9x

Du skal lige sikre dig at kortet ikke konflikter med noget andet i Windows, der er muligvis et par jumpers på kortet til at konfigurer det med.
Avatar billede drumboy Nybegynder
09. april 2001 - 13:32 #4
Tak gutter!
Jeg tror jeg har fundet problemet...tak igen!