Avatar billede mforby Nybegynder
31. oktober 1999 - 23:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

JEG ER TRÆT AF WINDOWS 98!!! - HJÆLP!

Mit skrivebord er hvidt hver gang jeg starter anlægget - det eneste der står på skærmen er: marker et element for at få vist en beskrivelse - problemet er at der INGEN felter er, for  der er overhovedet intet og jeg har gentagne gange været inde og forsøgt at ændre det under Active Desktop/Screen properties, men selvom jeg har fået designet skrivebordet som jeg vil have , så er det galt igen næste gang maskinen startes op og hvis jeg aktiverer et program, bliver halvdelen stående på skærmen og kan ikke fjernes.
Jeg er opmærksom på, at det sidste kan skyldes fejl med Active Desktop, men hvordan retter jeg det så jeg igen kan få en normal skærm med ikoner????

Samtidig kan jeg ikke modtage mail via Outlook  Express som kommer med en besked om, at der er fremkommet en fejl, men intet om hvad der er får en fejl og trods gentagne forsøg på af-/geninstallere Outlook Express, så har det intet forandret - det er et problem som jeg pt. også har på den ene af mine DNS servere og med samme resultat - kan nogen sige mig hvad, hvorfor og hvad jeg skal gøre for at få det til at fungere normalt?
Er det normalt, at der skal være temmelig mange problemer med installationen af Windows 98 som jeg syntes jeg har haft i forhold til Win95 WinNT 40 (normalt)?
Avatar billede spacey Nybegynder
31. oktober 1999 - 23:03 #1
Det lyder som en geninstallation af windows.......
Avatar billede mforby Nybegynder
31. oktober 1999 - 23:40 #2
Sorry, men den er for let! Jeg henvender mig ikke om hjælp hos EXPERTEN, med mindre den slags "standardmuligheder" er forsøgt og nogle gange op til flere gange - det troede jeg, at var til at læse ud af min beskrivelse...
Avatar billede jefa Nybegynder
01. november 1999 - 00:04 #3
Jeg har en version af Windows 98 som kræver en ekstra update af JAVA VM. Dette skyldes, at den udleverede win98 cd er født med en fejl.
Avatar billede retep Nybegynder
01. november 1999 - 00:08 #4
Mht. til dit sidste spørgsmål, om hvorvidt det er normalt med så mange problemer med installation af win98, er min erfaring, at det er det ikke. Tilgengæld synes jeg at MS har været langt heldigere med deres plug n' pray system i win98 da maskinen ikke gentagne gange finder de samme enheder.

Ikke meget hjælp ved jeg godt, men alligevel...
Håber du får løst dit prob.
Retep
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 00:16 #5
Inden du geninstallerer (efter at du har afinstalleret) Outlook Express, så husk at slette filerne fra C:\Programmer\ eller hvor du nu har dem liggende. Ellers bliver de aldrig overskrevet og fejlen vil blive ved med at opstå.
Avatar billede mforby Nybegynder
01. november 1999 - 00:27 #6
Jeg har slettet filerne fra C:\Programmer\Outlook Express og jeg har OGSÅ slettet Outlook Express i regedit!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. november 1999 - 05:57 #7
Windows Update
Avatar billede mforby Nybegynder
01. november 1999 - 06:52 #8
Windows update???????? hvad mener du?
Avatar billede rea Nybegynder
01. november 1999 - 07:38 #9
Avatar billede Slettet bruger
01. november 1999 - 08:59 #10
Det lyder godt nok,som om at din maskine er lidt fuckt, men det kan være mange ting der kan hjælpe på sagen.
Hvis det er en licenseret windows er det en god ide at gå ind på microsofts side og hente updates.
Hvis ikke er der jo altid den der med at geninstallere som andre forslår, men det er jo så irriterende og det tager lang tid.
Jeg harc den erfaring, at man ikke skal bruge aktive desktop da det har det med at sløæve computeren og i visse tilfælde få den til at gå ned.
Jeg har ikke så mange forslag til hvad du kan gøre ved det andet end at droppe active desktop, finde en update eller geninstallerer windows.
Min Windows virker fint jeg bruge ikke active desktop og ej heller nogen andre ting der bruger unødig computer kraft.

Til sidst vil jeg foreslår dig at gå ned i start, Kør og skrive msconfig, denne kommando starter et lille program hvor du kan se alt hvad der bliver startet når windows starter, hvis du har en bunke ting i denne fil vil nogen af dem kunne konflikte med hinanden og det kan også være derfor din maskine ikke kører ordentligt.
Avatar billede speedy82 Nybegynder
01. november 1999 - 19:44 #11
din comp lyder ikke til at kunne lide win 98
enten skulle du geninstallere eller installere 2 udagave af win98

linux var også en mulighed
Avatar billede mforby Nybegynder
01. november 1999 - 21:10 #12
vi er opmærksom på at computeren ikke kan lide windows 98, det er diskuteret før på i dette forum og som det også fremgår af ovennævnte, så er windows 98 geninstalleret og det er en version 2 og mht. linux så er svaret klart nej, selvom jeg i begyndelse af dette årti var medvirkende årsag til, at linux blev solgt pr. postorder i alle kroge af landet og min daværende forretning på Falkoner Alle var på et tidspunkt en slags "varmestue" for Linux freaks og OS/2 folket..
Avatar billede mforby Nybegynder
01. november 1999 - 21:12 #13
Jeg er i øjeblikket optaget af opsætning af en NT IIS/40 DNS server, men vender tilbage til monsteret i morgen
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. november 1999 - 12:29 #14
med hensyn til den fejl der fremkommer når du starter outlook express, er det rigtig at programmet ikke er så smart til at komme med meldinger der er til at forstå. en sansynlig årsag til fejlen er, at der er problemer med dit adressekartotek (en .wab-fil). dette kan du checke ved at starte kartoteket direkte ved at køre programmet (søg på *.wab, filen er eksekverbar). hvis der er fejl i den forbindelse, vil du få en meddelelse om det. det hænder at ikke alle nødvendige filer af den ene eller anden grund forefindes i systemet, men disse filer kan du så kopiere fra en anden maskine (med en fungerende outlook express).
jeg har været ude for ovenstående to gange selv, og har løst det på denne måde hver gang...