Avatar billede snutling Nybegynder
08. juli 2005 - 12:32 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Tvivl ang. køb af ny pc

Hej.
Jeg har overvejet at købe en ny computer, da den gamle er ved at være 4 år gammel og langsom.
Jeg skal bruge den til mange ting, heriblandt gå på nettet, skrive opgaver, lægge billeder ind og redigere disse, hører musik samt spille computerspil.
Jeg har haft kikket lidt rundt for at finde en computer, jeg kan bruge til at spille på, da det hovedsaligt er det den gamle ikke kan trække længere.
Jeg har også fundet en ved leasy, men vil lige hører om det er en fair pris de vil have, og om det evt. kan gøres billigere.

Her er den fra leasy:

Fujitsu Siemens
Miditower (SCALEO T) USB 2.0 2xfront/4xbag
Motherboard: µATX I P4/CelD 775 PCIe
Intel® Pentium4® 550 (3,4GHz) HT CPU, 1MB, 775 Prescott
1024 MB DDR-RAM / 400 Mhz / PC 3200 (2x512 MB)
200 GB Harddisk Serial ATA
2nd. 200GB Harddisk Serial ATA
nVidia™ GeForce FX6600 256MB DDR, PCIe, ViVo, DVI-I DVD Drev ( 16x/48x )
DVD Brænder (DVD+RW+R-R-RW
Dual(12/8/4/2,4/40/32/16))
Cardreader – Mediabay
AC'97 lyd on board
Wlan 802.11g 54 Mbit/s
400 Mbit/s IEEE 1394 FireWire onboard
56k internt Data/Fax PCI modem inkl. Software
TV Tuner analog/digital DVB-T PAL + PMC 2.01
Trådløst Slimline Sort Keyboard & Mus Musse måtte
Soundbird Flat Panel Pro ( black ) incl. Subwoofer
MS Windows XP Home Edition SP2 DK
MS Works Suite 2004
DK Nero v.6.X Express OEM ( Brænder Software )
WinDVD Player 6-channel (DVD Software )
Norman Virus Control & FireWall (3 års fri update)
Adobe Photoshop Elements 2.0
Ekskl. Skærm
Kontantpris: kr. 13.999,-

Jeg har ikke brug for en ny skærm, højtaler, mus eller tastatur.
Det er hovedsaligt et godt grafikkort og masser af ram, jeg har brug for, men jeg synes det følges af med en stor harddisk. Pt. har jeg en 20 GB harddisk og 7 GB er ledigt!

Et af de spil jeg har problemer med at køre (SIM2) kræver minimun et GeForce 2 eller bedre, eller ATI Radeon 7200 eller bedre, men der anbefales
- Nvidia Geforce 4 eller større
- Radeon 9800 Pro eller større
Så er spørgsmålet om computeren fra leasy lever op til det. For det aner jeg ikke.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. juli 2005 - 12:35 #1
Den lever op til det, ville dog ønske, det havde været 6600GT istedet.
Avatar billede snutling Nybegynder
08. juli 2005 - 12:37 #2
Tak for svaret. Så kom jeg så langt.
Hvad med prisen. Er den fair eller kan det gøres billigere ??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. juli 2005 - 12:37 #3
og.. det er hammer dyrt, se her /| http://www.computercity.dk/Product/Product.aspx?id=87381&sName=Computer+-+Station%c3%a6r

er det samme maskine..?
Avatar billede snutling Nybegynder
08. juli 2005 - 12:40 #4
Ett fel uppstod!

Fandt ingen produkter med dette artikel nr.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. juli 2005 - 12:42 #5
skal du primært spille på den, en en AMD processer nok mere velegnet.!!

endvidere er harddisken lidt størrer på computercity maskinen.
Man kan sikkert købe den uden grafikkort i computercity, eller i en anden butik, fordi computercity  er ikke speceilt billigere.O)

Og ja man kan ikke deep linke..O/

se under stationære.. scroll ned,og find -> Fujitsu-Siemens SCALEO T.2
Avatar billede boxer Nybegynder
08. juli 2005 - 12:45 #6
Jeg kunne ikke drømme om at købe en PC hos Leasy!
Tag istedet specifikationerne med ind til en proff. forhandler. Hør hvad de skal have for en tilsvarende.
Fravælg Prescott CPU'en - den bliver ofte for varm og det kan være nødvendigt med en anden blæser for at køle ordentligt.
Enig med Sempron i vedr. grafikkortet - vælg et fra producenten Leadtek da de laver støjsvage grafikkort
Du kan få den fedeste PC til 14.000 :o)
Avatar billede snutling Nybegynder
08. juli 2005 - 12:50 #7
Ok, det vil jeg så gøre.

Jeg takker for svarene.
Det er godt der er nogle der gider at hjælpe når spekifikationerne lyder som det rene volapyk.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. juli 2005 - 12:52 #8
hvad er du i tvivl om.?
Og fandt du maskinen jeg henviste til i computercity.?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. juli 2005 - 12:56 #9
Hvis du bor i nærheden af Kbh eller Århus kan du prøve at gå herind:
http://www.fcomputer.dk/default.asp?ilanguage=dansk
Men ellers finder du bare en forhandler i nærheden af hvor du bor. Det kan være godt nok at købe online men jeg vil ikke anbefale det.
Hvis du er uheldig og PC'en går i stykker skal du betale fragt for at få den sendt til reparation.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. juli 2005 - 12:57 #10
Velbekomme.
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. juli 2005 - 13:00 #11
Selv tak.
Avatar billede snutling Nybegynder
08. juli 2005 - 13:02 #12
Bartfreak: Jeg var i tvivl om det var det fair pris leasy havde, om om grafikkortet var godt nok.
Ja, tak jeg fandt den inde på computercity
Jeg vil gerne gide dig nogle point for dine svar så jeg opretter lige et "spørgsmål" som du kan gå ind og besvare.

anonym: jeg bor lige i nærheden af Århus, så det kunne være jeg skulle se hvad de kan tilbyde. Med hensyn til at købe den over nettet, købte jeg faktisk min nuværende pc på nettet, og da skærmen gik, kom de og afleverede en helt ny. Men jeg kan godt følge dig, men hensyn til at betale for fragt.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. juli 2005 - 13:02 #13
øøø sad lige og ventede et svar på min spm..?
og i mellem tiden lavede jeg denne..O)

Miditower (SCALEO T) USB 2.0 2xfront/4xbag  = kabinettet + hvor mange usb-ingange du har.
Motherboard: µATX I P4/CelD 775 PCIe  = bundkortes navn, socket, og pci-ekspress
1024 MB DDR-RAM / 400 Mhz / PC 3200 (2x512 MB) = antal ram, hastiged, og enheder
200 GB Harddisk Serial ATA = størrelse på hdén, og hvilken interface
nVidia™ GeForce FX6600 256MB DDR, PCIe, ViVo, DVI-I DVD Drev ( 16x/48x ) =grafikkort´s navn, og ram størrelse, det sidder i en pci lto (som er et MINUS), men har vivo.. video in, video out.. dvs. du kan se tv på pcén, eller redigere digital mm..
DVD Brænder (DVD+RW+R-R-RW = brænder der kan brænde det hele.
Dual(12/8/4/2,4/40/32/16)) = vil mene det er ram muligheder
Cardreader – Mediabay
= en kortlæser til digital flash kort, fra digital kamera
AC'97 lyd on board  = lydkort sidder på bundkortet
Wlan 802.11g 54 Mbit/s = hurtigt netkort som sidder på bundkortet
400 Mbit/s IEEE 1394 FireWire onboard = med firewire
56k internt Data/Fax PCI modem inkl. Software ..= si´r sig selv el. ??
TV Tuner analog/digital DVB-T PAL + PMC 2.01 = analog og digital tv indgang..dvs. du kan sætte en anden skærm til og et tv.
resten er software.
+ mus m.m..

go ´ sommer.
Avatar billede dmcn Praktikant
08. juli 2005 - 13:04 #14
Du kan overveje at besøge dell.dk og se hvad de har af tilbud for tiden. Det er en udemærket løsning for folk, der ikke gider besværet med at skulle slås med leverandøren af PC'en, hvis noget skulle gå i stykker, og deres priser er ikke helt urimelige alt taget i betragtning.
Jeg købte min laptop hos dem med et års fuld forsikring, og de skiftede skærmen to gange uden at stille spørgsmål overhovedet.
Avatar billede snutling Nybegynder
08. juli 2005 - 13:05 #15
Ej, tusind tak. Se så kan jeg forstå det :-) :-) :-)
Avatar billede nva Praktikant
08. juli 2005 - 13:19 #16
DVD Brænder (DVD+RW+R-R-RW = brænder der kan brænde det hele.
Dual(12/8/4/2,4/40/32/16)) = vil mene det er ram muligheder
------------------------------
Jeg tror de 2 linier hører sammen og at det angiver de hastigheder du har mulighed for at at brænde med.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. juli 2005 - 13:23 #17
ok..tak..O), tænkte at det måske var rammende der kunne køre dual.??
Avatar billede thorkilry Nybegynder
08. juli 2005 - 21:36 #18
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375402
eller http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375382
Oven i kommer fragt og xp, hvis du ikke har i forvejen. Du kan nok også få sat en ekstra ramklods i, hvis du ikke selv kan. Betydelig bedre kvalitets produkter en du får ved Dell.Desuden et vel renomeret firma.