Avatar billede svende Nybegynder
08. juli 2005 - 11:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Delegate control og win2k3

hej.

jeg har lavet et vbs script til at låse en brugerekonto op med. meningen er at nogle folk i vores domain skal have mulighed for at låse andre op såfremt at de har indtastet deres kode forkert 3 gange og kontoen dermed er låst. under guiden Delegate control i win2k3 kan jeg ikke finde nogen mulighed for kun at give dem mulighed for at låse kontoen op - jeg kan der imod finde en der giver den lov til at manege og slette brugere hvilket jeg gerne vil undgå.. jeg har kun kunne finde windows 2k artikler på hvordan jeg kan gøre det
Avatar billede morten_leth Nybegynder
08. juli 2005 - 11:21 #1
Den hedder lockouttime så vidt jeg husker.. 2 sec så finder jeg det lige..
Avatar billede svende Nybegynder
08. juli 2005 - 11:38 #3
Mange tak. kan du ikke også fortælle mig hvordan jeg sletter en Delegate control regl jeg tidligere har oprettet?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
08. juli 2005 - 11:52 #4
Den umiddelbart eneste måde jeg kender er hvis du i dit ADUS klikker på vis og vælger Advanced, så kan du tage properties på den OU det drejer sig om og vælge sikkerhed avanceret og inde i tilladelser skulle den så gerne ligge...

Du skulle også gerne derinde sådan set kunne uddele kontrollen du i bund og grund er fri for at køre delegate control wizarden igennem.. MEN PAS PÅ! hvis du gør det.. du kan komme til at smadre mere end du gavner.. ;)

Held og lykke med det..