Avatar billede cryptoknight Nybegynder
07. juli 2005 - 23:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

3D-problemer på Geforce2

Jeg har et Geforce2 MX fra Nvidia, som altid har kørt uden problemer på min Windows ME maskine. (ved godt det lyder usandsynligt at noget som helst kører under ME, men ikke desto mindre...).

Men: Da jeg så opdaterede til DirectX version 9.0c, kunne kortet ikke længere køre mine 3D-spil. Dvs. de kunne sådan set godt køre, men der mangler en HEL DEL af grafikken. Jeg prøvede med de nyeste drivere, men uden held.

Jeg tænkte ikke over at det kunne være DirectX'en der gjorde det og jeg havde alligevel nogle andre problemer, så jeg skiftede over til XP og nu kommer det underlige: Med windows XP's indbyggede drivere til grafikkortet kan den godt vise 3D, men når jeg henter driverne fra Nvidia's hjemmeside, dur det ikke.

"Og", tænker du så, "hvad er så problemet. Du kører da bare med XP's drivere!", men her er det jeg bliver besværlig. Med XP's drivere kan jeg nemlig ikke bruge min tv-out, da den for det første ikke kan klone skærmen (den kan kun udvide skrivebordet henover TV'et) og for det andet er billedet i sort/hvid uden mulighed for at ændre det.

Så lige nu kan jeg altså enten køre 3D, eller bruge mit TV. Men jeg vil jo gerne begge dele samtidig. Er der nogen der har en løsning på dette??
Avatar billede c-holst Novice
08. juli 2005 - 10:53 #1
Der synes at være en tendens til, at forlk med ældre grafikkort render ind i problemer når de opgraderer til den nyeste driver fra nvidia.

prøv dette

Du kunne jo prøve at genstarte din maskine i fejlsikret tilstand(f8 under opstart)
afinstallere driveren til gfx under tilføj fjern...
slettte kortet under underhedshåndteringen(hvis det er der)

genstarte og lægge din xp cd i drevet og køre denne k. via kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
tjekker og retter vigtige systemfiler

geninstallere den driver du vil bruge
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html

måske skulle du også prøve denne har inden du installerer en anden driver
http://drivercleaner.net/

http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/default.asp
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
08. juli 2005 - 16:35 #2
Jeg kan godt prøve, men jeg tror ikke det hjælper. Jeg HAR prøvet at gå tilbage i driver-historie, men uden held. (jeg har selvfølgelig ikke bare installeret gamle drivere oven i nyere, men har lavet en system-restore efter hver gang for at gå tilbage til XP-driverne. Det du forslår virker på mig som det samme, bare lidt mere besværligt/grundigt.)

Hver gang, uanset hvor langt jeg er gået tilbage, får jeg at nvidia's drivere ikke kan vise 3d grafik.
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
08. juli 2005 - 17:31 #3
Jeg har lige forsøgt en ting. På nvidias hjemmeside kan man hente div. demoer, så man kan se hvilket strålende produkt det er man har købt. (føl ironien)
Nå men jeg har hentet den der hedder cave. Den er ikke så stor, men god nok til at teste med. I indstillingerne til den kan jeg vælge mellem "Direct 3D HAL" og "Direct 3D T&L HAL". Når jeg vælger "T&L HAL", kan den godt vise demoen, men hvis jeg kun vælger "HAL", mangler grafikken.

Er der nogen der ved hvad forskellen er på de to og om der er et sted man evt. kan slå T&L til generelt? Der er ikke nogen steder i spillet man kan vælge det og heller ikke i egenskaber for grafikkortet.
Avatar billede c-holst Novice
12. juli 2005 - 23:27 #4
Har ikke flere bud i denne omgang, og er pga familieforøgelse meget ustabil på E! i en rum tid. Luk her og opret en ny tråd om emnet. Nye øjne ser måske noget andet
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 14:46 #5
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:59 #6
lukker