Avatar billede pizzaria Nybegynder
07. juli 2005 - 17:35 Der er 11 kommentarer

Ekstern .gif-fil

Er der nogen der har fundet en måde, at bruge eksterne .gif-filer i Flash?

loadMovie understøtter desværre kun JPEG og PNG...
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
07. juli 2005 - 17:40 #1
Man bruger en bandit som denne: http://www.img2swf.com/
Hvordan loader du PNG'er med LoadMovie?!?
Avatar billede pizzaria Nybegynder
07. juli 2005 - 17:44 #2
Måske husker jeg forkert.. Det kan godt være det kun er loadMovieNum, der understøtter PNG.. :)
Avatar billede pizzaria Nybegynder
07. juli 2005 - 17:49 #3
img2swf lader ikke til, at lade gif-filer forblive tranparente..?
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
07. juli 2005 - 17:57 #4
hvad er det for en fil der er tale om (url)... i de eksempler jeg har set forbliver GIF'er gennemsigtige...
Avatar billede pizzaria Nybegynder
07. juli 2005 - 18:22 #5
Ikke nogen bestemt fil, bare en hvilken som helst transparent gif.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
07. juli 2005 - 19:02 #6
Flash kan altså ikke loade eksterne png'er, heller ikke med loadMovieNum.

img2swf.com burde nu kunne loade transparente gif'er. Fra deres site:
gif  (both static, animated** and transparent)
png (with transparency)
jpg (both progressive and non-progressive)
bmp
tiff
ico

Derudover vil jeg da lige nævne at den næste version af Flash Player, kan loade både gif, png og progressive jpg'er :o)
Avatar billede pizzaria Nybegynder
07. juli 2005 - 19:21 #7
Så er det bare mig der husker forkert.. :)
Men ifølge deres eksempel på img2swf.com, kan man IKKE loade transparente gif'er..

Er der andre bud?
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
07. juli 2005 - 20:57 #8
Pizzaria -> Du kan selv strikke noget sammen, f.eks. med ming (http://ming.sourceforge.net/). Ind til den nye flashplayer er i luften, er det vist måden at gøre det på: Loade billedet ind, og konvertere det til en .swf på en server. Enten on the fly eller i forbindelse med at billedet bliver uploadet til websitet.
Og så lige for at jokke i det: http://www.img2swf.com/examples.htm -> smid en transparent gif ind i feltet, som f.eks.
http://www.mycartoondolls.com/images/mcdani.gif og tryk på load.

thulstrup -> Ang. den nye player... Jeg vil se det før jeg tror det ;-) Der var også meget snak om det i sidste version, men det kunne da være deeejligt :-)
Avatar billede pizzaria Nybegynder
07. juli 2005 - 21:21 #9
Wow, det var da mærkeligt, for den gif jeg smed ind i.. Den blev ikke transparent..!
Jeg prøver lige, at se på ming..!
Avatar billede thulstrup Nybegynder
07. juli 2005 - 22:07 #10
_just4fun_ >> Den skulle være sikker denne gang.
Fra Macromedia side: "[...]Additional graphic formats are supported by Flash, including GIF, PNG, and progressive JPEG."
http://www.macromedia.com/software/flashplayer/maelstrom/
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
08. juli 2005 - 10:22 #11
t-> Ja, det ser godt nok ud somom det er seriøst denne gang!