Avatar billede dcgeek Nybegynder
07. juli 2005 - 16:08 Der er 6 kommentarer

Drev forsvinder

Jeg har indsat en ekstern harddisk i min computer.

Den er partioneret i 2 drev, og begge er formateret med NTFS, jeg kører WinXP.

Efter der er gået et stykke tid forsvinder drevene, selvom der er igang med at skrives til dem. Et spil der ligger på dem stopper f.eks. et stykke inde i spillet. Hvis jeg laver alt muligt andet på computeren og så går tilbage til Denne Computer, så vises mine 2 eksterne drev ikke længere.

Genstarter jeg den så kommer de igen, men forsvinder efter et stykke tid.

Jeg har checket strømforsyning osv. og det hele virker fint.

Hvad er der i vejen? HVorfor forsvinder de og hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede trekkies Juniormester
07. juli 2005 - 16:11 #1
Du skal tilkoble dem direkte til din computer, ikke igennem en hub eller swith
Avatar billede dcgeek Nybegynder
07. juli 2005 - 18:38 #2
De er også tilkoblet direkte i computeren.
Avatar billede trekkies Juniormester
07. juli 2005 - 18:44 #3
Prøv følgende:
Højre klik på "Denne computer" Klik på "Egenskaber" Klik på menuen "Hardware" klik på knappen "Enhedshåndtering" Se om der er nogle driver som ikke er installeret, normalt med gul trekant.

Prøv også at kører en Windows Update:
http://windowsupdate.microsoft.com/

Til sidst kan du prøv dette:
Sæt din Windows cd i drevet og gør følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler.
Avatar billede trekkies Juniormester
14. juli 2005 - 17:21 #4
Hvordan går det?
Avatar billede trekkies Juniormester
28. juli 2005 - 18:44 #5
Har du stadig problemer med dit drev?
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2005 - 19:30 #6
Hvordan går det?