Avatar billede celador Nybegynder
07. juli 2005 - 15:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at se andre computer på netværk

Hej

Jeg har fået bikset et wireless network op på en lidt sjusket måde tror jeg :)

Det hele foregår ved at jeg har den router cybercity har "lånt" mig og så kører kablet over i en wireless router fra TrendNET. Min notebook er så logget på det wan som trendnet routeren udsender, men desuden går der et kabel fra den wireless router over i en switch hvor jeg så har en stationær computer tilsluttet. Her opstår problemet så, jeg kan nemlig ikke komme i kontakt med min notebook fra den stationære, men kan derimod godt den anden vej rundt. Altså fra notebooken, gennem det trådløse net få fat i den stationære på kabelnettet.

Det skal siges de kører på samme netmaske og kan begge komme på internettet.

Nogle foreslag?
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 17:47 #1
Så er det fordi at du mangler at aktiver gæstekontoen på den comptuer du ikke kan komme ind på eller konfigurer din firewall korrekt.
Avatar billede celador Nybegynder
07. juli 2005 - 18:10 #2
uhm, lyder lidt suspect...har aldrig skulle gøre sådan noget før? og heller ikke gjort det på min notebook, men det virker trods alt?
og hvordan det påvirke om jeg kan pinge og se den i netværk eller ej?

har desuden ingen firewall kørende.

andre idéer? :)

side note: strange, der var 3 kommentarer lavet før og jeg havde selv tilføjet 2 til disse...men er væk nu, oh well :D
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 18:15 #3
Et eller andet er der forskel i opsætningen ;) det er bare hvad.. hra du delt noget på din notebook?
Avatar billede celador Nybegynder
07. juli 2005 - 19:10 #4
ja, de er begge installeret identiske...er 99.9% sikker på at det ikke skyldes noget software relateret...

Kan dele på begge, men er kun notebooken der kan komme i kontakt med den stationære.
Avatar billede celador Nybegynder
08. juli 2005 - 11:30 #5
/beg
Avatar billede celador Nybegynder
20. oktober 2009 - 19:07 #6
Lukker man mon sin egen tråd ved at selv lægge et svar?