Avatar billede shoots Nybegynder
07. juli 2005 - 13:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PCen tog også på ferie(pcen starter ikke)

jeg har en pc der efter ikke at have været tændt i 2 uger, ikke vil tænde.
Den har gjort dette før hvor den står uden strøm et par dage  og så skal den have strøm et par dage så vil den gerne tænde igen. er der andre der har oplevet det samme? er der nogen der har løst dette problem?
Avatar billede nva Praktikant
07. juli 2005 - 14:03 #1
kan måske være batteriet på dit bundkort der skal skiftes. Bare en tanke.
Avatar billede shoots Nybegynder
07. juli 2005 - 14:07 #2
vil det ikke blot gøre den "glemmer" bios indstillinger hvis batteriet er dødt?
Avatar billede redhack Nybegynder
07. juli 2005 - 14:11 #3
Det kan desværre være mange ting.

Det er rimelig sikkert dit bundkort som det er galt med, og måske skyldes det et varmeproblem. Jeg har før set computere gå ned, så de ikke kunne startes igen bagefter før de have fået lov til at så slukket i længere tid.

Hvis du har din manual til bundkortet, så syntes jeg du skal prøve at resette cmos, og se om det ikke hjælper (se hvordan i manualen). Det er en lille plastic dims du skal flytte et kort øjeblik. Alternativt kan du åbne din pc og tage batteriet ud af den. (Sidder på bundkortet). Derved lader du computeren "glemme" grunden til at den ikke vil tænde. Batteriet skal du lade være taget ud i op til et par timer før den har smidt indstillingerne. (Bare rolig, der sker ikke moget med selve Windows).
Avatar billede nva Praktikant
07. juli 2005 - 14:14 #4
Dato og tid burde blive fejlagtige og bios indstille sig som default. Men det er det eneste som jeg umiddelbart kan komme på der kunne opføre sig på den måde - altså virke efter nogen dage med strømtilslutning.
Avatar billede shoots Nybegynder
07. juli 2005 - 14:15 #5
rolig jeg er helt rolig... en hardisk bruger lidt længere tid til at smide data end et par timer... det der sker er at når der kommer strøm (i ved tænder kontakten på væggen) og derefter tænder på pcen kører psu blæseren lidt cpu blæseren kører også lidt (ikke en hel omgang men de bevæger sig) jeg har et usb stik med strøm indikator som også kun er tændt kort tid...
Avatar billede djras Nybegynder
07. juli 2005 - 19:11 #6
Jeg havde et bundkort med de samme symtomer,og måtte kassere det!!  (efter mange gode råd fra Eksperten)
Avatar billede shoots Nybegynder
06. november 2006 - 10:51 #7
lukket