Avatar billede wumpus Nybegynder
07. juli 2005 - 12:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Passwordbeskyttelse på trådløs Zyxel-router (hvordan?)

Jeg har en http://www.zyxel.com/product/model.php?indexcate=1061783703&indexcate1=1085450334&indexFlagvalue=1021876859

Og jeg vil gerne lukke netværket af så kun dem der er oprettet som brugere eller kender password kan komme på.
Men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal gøre.
I routerens web-admin-modul har jeg oprettet en bruger og angivet at brugere skal "autorisere" sig for at komme på. Dette spærrer mig da også ude fra netværket, men hvordan autoriserer jeg mig så?

(Måske er det bare Win XP jeg ikke helt forstår).

Tak for hjælp!
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 13:10 #1
Den funktion er vist kun når du køre med radius server.. køre du det? hvis nej så kan du ikke bruge det.
Avatar billede wumpus Nybegynder
07. juli 2005 - 13:13 #2
Nej, jeg kører ikke Radius-server. Men jeg havde fået den opfattelse at hvis ikke man angav Radius-detaljer ville routeren antage at man autoriserede via den lokale brugerdatabase. Dog meget muligt at jeg har misforstået.
Men hvis du har ret, hvordan kan man så gøre?
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 13:26 #3
Det er ihvertfald min oplevelse med den :( at det ikke lige det punkt virkede korrekt.. men er det ikke nok at køre med WEP kryptering?
Avatar billede wumpus Nybegynder
07. juli 2005 - 13:37 #4
Mht. WEP - altså, jeg er faktisk principielt ret ligeglad om andre bruger netværket (mere båndbredde end jeg har brug for). Men  jeg har for nylig erfaret at netværksejeren er juridisk ansvarlig for hvad vedkommendes netværk bruges til. Og så synes jeg ikke det er så sjovt at tænke på at fremmede kan dele filer, sende grimme mails og hvadvedjeg på netværket.
Avatar billede wumpus Nybegynder
07. juli 2005 - 14:07 #5
Øh... har jeg misforstået hvad WEP er? Jeg troede kun det var kryptering af netværkets data - men det kan faktisk også bruges til at kræve certificering?
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 15:04 #6
ja netop :) hvis man ikke har rigtig kode kommer man ikke på... så det er jo faktisk bruger validering.
Avatar billede wumpus Nybegynder
07. juli 2005 - 15:12 #7
Genialt :-)
Må jeg ikke give dig point'ene... send gerne et svar.

Mvh
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 17:32 #8
kommer her :)
Avatar billede wumpus Nybegynder
08. juli 2005 - 09:39 #9
Hmm... jeg trykker "Accepter" men siden reloader bare. Prøver igen senere.
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2005 - 10:35 #10
Du skal marker mit navn først :)
Avatar billede wumpus Nybegynder
08. juli 2005 - 10:51 #11
aahhh...