Avatar billede djio Nybegynder
07. juli 2005 - 12:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af Jamo Subwoofer

Hej.
Jeg har lige fået en subwoofer af min storebror, men han havde ikke tid til at sætte den til. Så derfor vil jeg selv prøve lykken :).

Omme bag på er der 2 højtalere, hvori der også er input til 2 ledninger (med sort og rød).
Så er der også nede under et billede hvor der str Amplifier, her er også 2 input til 2 ledninger.
- Omme bag på min forstærker er der kun 1 ledning til subwoofer.

Hvordan skal det sættes op? :)

Med venlig hilsen
Tommy Thomsen
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2005 - 12:55 #1
Fra forstærker til subwoofer - fra subwoofer til satellit højttalere.

Ellers skal ledningerne gå fra sort til sort og rød til rød.
Avatar billede djio Nybegynder
07. juli 2005 - 12:56 #2
Satellit højtalere, er det dem bagerst? - Eller de store!? :D
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. juli 2005 - 13:02 #3
Man kan som regel køre ledningerne til fronthøjtalerne igennem sub'en.
Det gøres hvis ens forstærker ikke har en sub udgang.

Men HAR forstærkeren en sub udgang skal man plot bruge den - og man skal ikke bekymre sig om de andre tilslutninger.
Avatar billede djio Nybegynder
07. juli 2005 - 13:05 #4
Prøver jeg lige :)

- Der kan vel intet ske, end at det siger BANG? :D
Avatar billede djio Nybegynder
07. juli 2005 - 13:10 #5
Nu har jeg et problem, for der er både left og right, men bag på forstærkeren er der kun  ét input. :s
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2005 - 18:56 #6
hmmm...
Er der ikke både et rødt og hvidt hul til ledning?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2005 - 18:59 #7
Efter doggy82´s svar er jeg en smule forvirret...

Er det subwoofer med 2, 4 el. 5 små højttalere?

Og siden det er fri debat, er det så til PC eller anlæg?
Avatar billede djio Nybegynder
07. juli 2005 - 22:57 #8
Der er 1 Center, 2 Front højtalere, og 2 baghøjtalere (Altså 5.0)
Nu vil jeg bare have en subwoofer sat til.

- Det er et alm. anlæg med forstærker og sårn :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2005 - 10:25 #9
Hvus anlægget ikke har surround, er der ingen ide at tilslutte subwoooferen.
Avatar billede djio Nybegynder
08. juli 2005 - 11:41 #10
Det har det. Jeg har ikke så meget forstand på det, men det er et surround sæt. Nu vil jeg bare sætte en subwoofer til, så det bliver et ordenligt et :)
Avatar billede djio Nybegynder
08. juli 2005 - 14:00 #11
Fandt selv ud af det :).

Jeg tog de 2 fronthøjtalere, og satte ind i subwooferen, også tog jeg og kørte dem fra subwooferen ind i forstærkeren!

Ellers mange tak :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. juli 2005 - 14:01 #12
Told you... "Man kan som regel køre ledningerne til fronthøjtalerne igennem sub'en."
Avatar billede djio Nybegynder
08. juli 2005 - 16:55 #13
Min fejl. Skal du have points? :)