Avatar billede kryger7 Nybegynder
07. juli 2005 - 09:18 Der er 10 kommentarer

Hvordan reset'er jeg et D-Link access point?

Jeg ville skifte kanal på det trådløse access point (D-Link Wireless Access Point DWL-2000 AP+) og prøvede derfor forskellige kanaler for at se om signalet ville blive højere af den grund. Det virkede fint indtil jeg skiftede tredje eller fjerde gang - for så havde jeg pludselig "begrænset eller ingen adgang". Og her er mit problem: Hvordan får jeg adgang til access pointet så jeg kan ændre opsætningen?

Jeg har prøvet ipconfig, og den kunne ikke finde noget "forbindelsesspecifikt DNS-suffiks" og heller ingen standardgateway (som egentlig var den adresse jeg ville bruge til at komme ind i D-Link menuen via IE). Der var dog IP og undernetmaske.

Jeg kan heller ikke se access pointet via D-Link-programmet. Hvis jeg klikker på Refresh, kommer der ikke noget op.

Jeg har prøvet at klikke på reset-knappen på selve accesss pointet, men det hjælper ikke - stadig begrænset eller ingen adgang. Jeg har også prøvet at slukke for strømmen. Hvis jeg flytter det netkabel som går fra routeren til access pointet over i computeren, så virker den alm. LAN-forbindelse perfekt.

Hvad kan jeg gøre for 1) at komme ind i access point-menuen eller 2) resette access pointet til factory indstillinger?
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 09:39 #1
Der er en reset knap bag på den som du skal holde inde i ca. 30 sekunder.
Avatar billede kryger7 Nybegynder
07. juli 2005 - 09:45 #2
Ok. Det vil jeg fluks prøve når jeg kommer hjem fra arbejde.

I mellemtiden kan jeg så spørge: Hvad sker der så hvis man kun klikker kortvarigt på reset-knappen? Ingenting?

Og når jeg så holder den inde i 30 sek, går den så til factory indstillinger?

(vender tilbage med karma i aften - hvis det virker...)
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 09:50 #3
kortvarigt hjælper som regl ikke noget.. man skal som regl op på ca. 30 sekunder samtidig med at man slukker også tænder ap også holde den inde i ca. 30 skunder efter du har tændt.
Avatar billede kryger7 Nybegynder
07. juli 2005 - 14:18 #4
Nu har jeg prøvet at holde resetknappen inde i 30 sek, slukke for strømmen og holde den inde i 30 sek igen.

Nu er der lys i LAN, men ikke i WLAN - ligesom før jeg trykkede på reset.

Hvad gør jeg så?
Avatar billede kryger7 Nybegynder
07. juli 2005 - 14:19 #5
- computerne kan ikke finde netværket nu: Hverken det navn jeg gav netværket inden det gik ned, og heller ikke "default" som det skal hedde efter en reset.
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 14:27 #6
Det som den også har gjort er at resette ip-adresse tilbage til default. så skal du huske at den også skal rettes.
Avatar billede kryger7 Nybegynder
07. juli 2005 - 14:33 #7
Ok - hvordan gør jeg det?
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 15:07 #8
ved at give din computer en fast ip-adresse inden for samme range også forbinde til AP via et kabel, også logge ind i den, hvor du så kan ændre det.
Avatar billede kryger7 Nybegynder
07. juli 2005 - 16:58 #9
Jeg kan godt logge på "default"-netværket nu - uden at rette ip som du skriver at jeg skal. Det er nok derfor jeg ikke kan komme "ind" på AP.

Vil du beskrive helt specifikt hvordan jeg retter ip-adressen så jeg kan komme ind på D-link-menuen og lave kryptering osv.

ipconfig giver følgende:

ip: 192.168.0.102
undernet: 255.255.255.0
standardgateway: 192.168.0.1
Avatar billede kryger7 Nybegynder
07. juli 2005 - 17:00 #10
Undskyld - jeg fandt ud af det med ip-adressen. Nu funker det.

Tak for hjælpen!