Avatar billede nikolajb Nybegynder
07. juli 2005 - 08:52 Der er 3 kommentarer

Tilbageføring af fakturaer

Gah, jeg har været et fjols og har fået massefaktureret nogle ordrer for juni, som hører hjemme i juli. Dem skal vi gerne have ført tilbage. Hvordan gør vi det? Det drejer sig om 86 fakturaer, og formularnumrene er i rækkefølge.

Vi bruger C5 3.3, nyeste Service Pack.
Avatar billede nikolajb Nybegynder
07. juli 2005 - 08:53 #1
nåja, 3.0, build #61, altså :)
Avatar billede hardyc Nybegynder
12. juli 2005 - 14:16 #2
Ja men har du faktureret uden varen er leveret eller solgt, for så kan du bare lave kreditnotaer, men hvis varen er leveret og solgt i juni så kan du glemme alt

hilsen
Hardy
Avatar billede mariaf Juniormester
13. juli 2005 - 22:58 #3
Der findes ingen automatisk oprettelse af kreditnota for samlefakturerede, så det bliver en ad gangen, eller også skal du have en ud til lidt kodning. Det tager en-to timer alt incl, så spørgsmålet er om det er nemmeret (læs: Din chef synes at det er billigere) at lave dem manuelt.

Du kan godt få opskriften på kodningen:
Der oprettes kopi af de 86 ordrer incl linierne med modsat fortegn. Disse krediteres i juni. Herefter oprettes kopi af de oprindelige 86 ordre incl linier men med samme fortegn og disse faktureres med korrekt dato. Der udlignes.