Avatar billede normann Nybegynder
06. juli 2005 - 20:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WebClient.OpenRead og danske tegn

Jeg har et problem med at Webclient fjerner æøå når jeg henter oplysninger fra en webside - Er der nogen af jer der ved hvordan jeg kan omgå dette problem ?

Mvh
Bo
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2005 - 20:20 #1
skal du ikke bare angive en Encoding når du wrapper Stream fra WebClient i
en StreamReader ?
Avatar billede normann Nybegynder
06. juli 2005 - 20:28 #2
Måske har du ret - jeg kan dog ikke finde den rigtige encoding (den der giver mig æøå) - ASCII giver mig et "?" og UTF8 fjerner tegnene....
Avatar billede normann Nybegynder
06. juli 2005 - 20:32 #3
Hovsa jeg fandt den - UTF7 gjorde underværker - Tak arne - lav et svar du får pointene
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2005 - 20:36 #4
Jeg ville nu have foreslået Encoding.Default (som er ISO-8859-1 / CodePage 1252).
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2005 - 20:36 #5
svar