Avatar billede diddy Nybegynder
06. juli 2005 - 18:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spontan genstart

Hejsa!

Jeg har igennem en længere periode haft problemer med at min computer genstarter af sig selv. Jeg valgte derefter at udskifte bundkort og cpu, da jeg alligevel trængte til en opgradering.

Det hjalp i starten, men nu er problemerne tilbage. Det der sker er, at et eller andet i computeren "klikker"/slår fra (svært at beskrive lyden, men man kan høre det) og derefter genstarter computeren. Jeg har tjekket eventloggen uden held og afkrydset automatisk genstart i hardware håndteringen.

Nogen ideer?

På forhånd tak
Avatar billede mtj111 Novice
06. juli 2005 - 18:08 #1
Hej

Jeg har haft nøjagtig samme problem.
Det var harddisken der var skæv, og der kom også sådan en klik/slå-fra lyd, lige inden den genstartede.
Harddisken blev skæv efter en gang den var meget varm (sagde reparatøren)...

Vi har fået en ny harddisk, og alt virker :-D

Prøv at låne en harddisk (eller køb en ny, hvis du aligevel synes den er for lille), og sæt den i...

Michael ;-)
Avatar billede diddy Nybegynder
06. juli 2005 - 18:18 #2
Hej Michael

Det lyder som løsningen - jeg prøver.
Tak for hjælpen og det hurtige svar
Avatar billede mtj111 Novice
06. juli 2005 - 18:23 #3
Det var så lidt ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. juli 2005 - 21:46 #4
Og virker det ikke, så slår du automatisk genstart FRA ! !

Den vil så fortælle dig hvad den er irriteret over.
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
07. juli 2005 - 13:55 #5
Vil gerne hører, om det hjalp at købe ny harddisk?
Jeg har nemlig samme problem.
Avatar billede diddy Nybegynder
07. juli 2005 - 16:57 #6
Ja, jeg skal nok melde tilbage, når jeg skifter den, men midlerne er desværre ikke til det pt. :-(
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. juli 2005 - 13:46 #7
Så at slår automatisk genstart FRA, gav intet resultat ? ?
Avatar billede diddy Nybegynder
08. juli 2005 - 22:31 #8
Efter jeg slog automatisk genstart fra, frøs den i stedet for at genstarte. Så det var ikke specielt hjælpsomt. Men nu er harddisken skiftet, og det kører som smurt.

Problem solved...
Avatar billede mtj111 Novice
10. juli 2005 - 15:07 #9
Det var da dejligt at høre!

Første gang jeg hørte om en skæv harddisk tænkte jeg, hvad det var for en joke... men jo: den er god nok ;-)