Avatar billede seeker Nybegynder
06. juli 2005 - 11:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

forskellige taster laver screenshots. BUT WHY??

Hej Drenge.

Hver gang jeg trykke på en piltast, ins, end, home, pageup eller pagedown (men IKKE del), så tager windows et screenshot og ligger det i clipbordet.

Jeg kører på en T40 Laptop men en Sandberg USB->PS2 converter og et standart IBM OEM PS2 keyboard.
Jeg har køre autoinstaller på bærbaren men har nu fjernet alt hvad der kunne have med extra keyboard shortcuts at gøre.

Jeg har lidt mistanke til PS2 converteren, men kan ikke se HVORFOR det skulle være sådan og har ikke et USB KB som jeg kan teste med.

Det sjove er.
Det er kun tasterne på PS2 KB der har problemet.
Det gælder IKKE for de piltaster det ligger i numpadet.
Focus på viduer har ingen betydning. Den gør det fra jeg boot til jeg slutter.

Reinstall kunne jeg godt ha sagt mig selv, men det vil tage mig en dag at få det upto speed igen. Jeg kan desværre ikke fortælle hvornår problemet er opstået eller om det har været der hele tiden. Jeg tror dog personligt det er en service eller process som gør det eller evt noget IBM shit.

Point gives evt til bedste forklaring på problemet.

Hijack log
Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINNT\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\S24EvMon.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\AppServ\Apache\Apache.exe
C:\Program Files\IBM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\AppServ\Apache\Apache.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINNT\system32\Ati2evxx.exe
C:\AppServ\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\WINNT\System32\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Program Files\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Program Files\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Program Files\Common Files\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe
C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\WINNT\system32\RunDll32.exe
C:\Program Files\Intel\PROSetWired\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\WINNT\AGRSMMSG.exe
C:\WINNT\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\IBM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\jensenm\Desktop\HijackThis.exe

O23 - Service: Apache - Unknown owner - C:\AppServ\Apache\Apache.exe" --ntservice (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINNT\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Program Files\IBM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINNT\System32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Unknown owner - C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe" /ServiceStart (file missing)
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: MySQL - Unknown owner - C:\AppServ\mysql\bin\mysqld-nt.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\PROSetWired\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: PsShutdown (PsShutdownSvc) - Systems Internals - C:\WINNT\System32\PSSDNSVC.EXE
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINNT\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINNT\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede bertelbrander Praktikant
06. juli 2005 - 23:06 #1
Ikke fordi jeg har løsningen men du kunne prøve at stoppe:
Ati2evxx.exe
TPHKMGR.exe
TPONSCR.exe
TpScrex.exe
Avatar billede seeker Nybegynder
07. juli 2005 - 10:29 #2
Desværre..

Jeg har prøvet at stoppe en hel del andre services også. Men da det jo er en IBM ThinkPad så køre den en hel den mærkelige services. (Ati2evxx.exe er da ATI display driver right?)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
07. juli 2005 - 20:34 #3
Ifølge denne side: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ati2evxx/

er Ati2evxx.exe et hotkey program.
Avatar billede seeker Nybegynder
11. juli 2005 - 14:35 #4
Ok. Men det løser stadig ik problemet :S
Avatar billede seeker Nybegynder
12. juli 2005 - 09:46 #5
Jeg har skiftet til et normalt USB keyboard. (DiNovo unden drivere installeret)

Problemet er der ikke længere, så jeg går ud fra at det må ha været USB->PS2 konverteren der er mærkelig.