Avatar billede xneox Nybegynder
06. juli 2005 - 00:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Rede tabt data. HJÆLP

HJÆLP...

På en eller anden måde har jeg misted min mappe med mine privare billeder i. Ved ikke hvordan det er sket men væk det er de. :-((

Jeg har prøvet og søge på alle de andre hd'er også bare for lige at tjekke om jeg på en eller anden måde var kommet til at flytte dem. Ved godt nok ikke lige hvordan det skulle være sker..
Men problemet er jo at jeg meget gerne vil havde mine billeder igen. jeg ved 100% hvilken disk de var på. men de er der bare ikke. Jeg ville lige lave en ny backup da min backup er røget sig en tur. men så er jeg finder orginalen væk. ikke godt :-(
Men men jeg har ikke haft formateret den disk de lå på før de på mystisk vis forsvant. så jeg tænkte om der ikke er et program der kan genoprette den data der en gang har været på min disk.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Som i nok kan forstå ud fra min bavlen løs. så er det ikke så fedt det her :-(

\Tom
Avatar billede plazm Nybegynder
06. juli 2005 - 00:55 #1
VENT TIL ANDRE HAR UDTALT SIG!
men hvis du kører windows xp kan det være at Systemgendannelse kan rede dem, hvis du kan huske hvornår du sidste så dem.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juli 2005 - 02:10 #2
Og du har s'følglig kikket efter i Papirkurv, ikke?

Undgå for alt i verden at arbejde med data på den disk, hvor billederne var, så du undgår at få dem overskreveet af anden uvedkommende data.

Et gratis forsøg på at finde dem, hvis mappen fejlagtigt er slettet er freewareprogrammet PCInspector File Recovery
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Læs betejningsvejledningen! Især om at det skal installeres på en anden disk.
Jeg kender ikke programmets kvalitet og efffektivitet. Der findes andre lign. programmer, men de koster.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2005 - 08:31 #3
Du kan scanne dine diske med dette program: http://www.recover98.com/software/Demo/frprodemo.html

Programmet er kun en DEMO og du skal udfylde en kontakt formular for at få lov til at downloade det.

Du må ikke installere noget på den disk hvor billederne burde være. Optimalt ville være at gøre disken til slave og sætte den i en anden maskine som du så bruger til din recover operation.
Avatar billede xneox Nybegynder
06. juli 2005 - 15:05 #4
Det er ikke system disken det lå på, den sider allerede som slave den disk der er tale om. jeg har ikke lagt noget på den disk siden jeg fant problemet. Men jeg ved ikkke hvornår det er sket, så det kan være det alle rede er overskrevet. Ja jeg har tjekket papirkurven.
Jeg prøver lige de andre forslag og vender tilbage med en kommentar om hvordan det gik. men kom endelig med flere forslag

\Tom
Avatar billede xneox Nybegynder
06. juli 2005 - 15:07 #5
det er ikke så vigtigt om der skal et program til der koster noget. bare det ikke er flere 1000 kr og der er nogen der kender programet og kan sige men stor sikkerhed at det virker til formålet
\Tom
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2005 - 15:42 #6
jeg har bruge recover98 med stor success flere gange.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juli 2005 - 15:58 #7
Et program som ofte foreslås og som belv "Best i test" i et dansk datablad er GetDataBack - fås både til NTFS og FAT32 - fra
www.runtime.org

Prisen er $ 79 og $ 69 eller $ 119 for begge samtidig.
Avatar billede xneox Nybegynder
16. august 2005 - 14:40 #8
Lidt sent jeg kommer igen med en kommentar.. men det blev runtime der var det klart bedste prg for mig.

hilifax hvis du liger et svar ind skal du nok lige få points.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. august 2005 - 13:06 #9
Tak - mit svar kommer her.  :)