Avatar billede king_frusty Nybegynder
31. oktober 1999 - 21:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min puter fryser efter 5 minutter

Jeg har et ASUS P5A - B With out Sound, med bios rev. 1.008. Problemet er at når jeg tænder for maskinen , så gårt der ca. 5 minutter så dør den , det er et Creative TNT 2 Grafikkort , AGP der sidder på bundkortet , det virkoer som om det sluger formeget strøm..PLEASE HELP
31. oktober 1999 - 22:11 #1
Med den bios ver. skulle der ikke være probs...

Jeg tror mere det er din cpu eller ramkredse der er noget galt med.

Cpu'en er vel ikke overclocket?

Hvis grafikkortet bruger for meget strøm, skal du finde en patch hos chipsettet's producents webside. Der skulle ligge en.
Avatar billede king_frusty Nybegynder
31. oktober 1999 - 22:23 #2
Det er en K6 450 III CPU , og den er klokket NED
Avatar billede mforby Nybegynder
31. oktober 1999 - 23:47 #3
Når du skriver at den dør, mener du at den lukket ned eller at skærmen "fryser" så du ikke kan foretage nogen ting??
Avatar billede wip13 Nybegynder
01. november 1999 - 07:09 #4
hvodan klokker man en CPU ned? og med hvilket formål?
Avatar billede sunesune Nybegynder
01. november 1999 - 13:45 #5
Til Wip13: Det gør man hvis man har en eller anden skod CPU (AMD K6/K6-2/K6-3) fordi AMD CPU'er bliver alt for varme. Jeg havde engang en K6-2 350 som jeg clockede til 400, og jeg var nødt til at bygge en køler med to blæsere på, og have en kabinet køler siddende til at køle kabinet temperaturen ned, for ellers ville den kun køre i ca. 10 minutter ad gangen inden den gik ned. Og hvis han har en K6-3 450 cpu og en dårlig køler kan det godt være nødvendigt at clocke cpuen ned. Jeg mener dog at han skal have cpu'en byttet hvis den ikke engang vil køre det den er sat til fra fabrikantens side!
Til King_frusty: Køb en Intel CPU eller en Athlon
Avatar billede wip13 Nybegynder
01. november 1999 - 15:49 #6
ve' du hva' makker.... Jeg har selv en udmærket K6/2 som aldrig er gået ned.
Du kunne eventuelt prøve gaskøling på din CPU
Avatar billede gigabyte Nybegynder
01. november 1999 - 21:53 #7
Angående det med kølingen: Ka' I sige "skumslukker?" ;)
Nu synes jeg liige at skodCPU er i overkanten, når man snakker AMD. Jeg vil give wip13 ret i, at det er en udemærket processor (har AMD K6-2). Selvfølgelig kan der være dårligt producerede processorer ind imellem, og jeg vil heller ikke mene, at det er nødvendigt at clocke sin processor ned... Så måske skulle du sende processoren retur eller få den undersøgt.
Avatar billede gnarf Nybegynder
02. november 1999 - 14:33 #8
Jeg tror personligt at king_frusty er inde på noget af det rigtige selv. Et TNT2 kort sluger meget strøm, det gør en K6-III også, på grund af L2-cachen.

Virker dit system med et andet grafikkort?
Har du mulighed for at teste i et andet kabinet?
Eller måske prøve at skifte din strømforsyning med en kraftigere?
Avatar billede melvis Nybegynder
06. november 1999 - 20:40 #9
Min mor har et motherboard som dit frosty.. og den gik også ned konstant "frøs simplethen" så købte jeg et ny kabinet fordi det andet havde ´dårlig udluftning.. og vupti nu kører den som en drøm!
Avatar billede king_frusty Nybegynder
07. november 1999 - 18:32 #10
Heysa til Alle jer .
Takker for svarene , MEN nu køre den pludselig ??..Det er ikke ret betrykkende , men har ikke gjort noget som helst , startede den her til morgen og nu køre den , men hvem skal så ha point ?????
MVH Frusty
Det er et fedt sted , har anbefalet det  til mine venner
Avatar billede wip13 Nybegynder
07. november 1999 - 18:39 #11
Du kunne jo bare give mig dem ;)
Avatar billede sunesune Nybegynder
08. november 1999 - 18:03 #12
AMD K6-2 ER EN SKOD CPU!!!
Avatar billede sunesune Nybegynder
08. november 1999 - 18:04 #13
Ups, jeg glemte lige at sige at AMD K6-3 også er en skod CPU....
Avatar billede sunesune Nybegynder
08. november 1999 - 18:06 #14
Rigtige mænd kører med Intel CPUer...(Celeron, P2/P3).
Eller en AMD Athlon, men det er ikke lige alle der er millionærer..:)
Avatar billede gnarf Nybegynder
09. november 1999 - 09:02 #15
Hvis din maskine lige pludselig kører, og du ikke har fået noget ud af svarene, kan du jo enten give pointene til dem der har svaret, hehe.

Eller du kan svare selv, og så give dig selv pointene tilbage.