Avatar billede thomasit Nybegynder
05. juli 2005 - 22:53 Der er 8 kommentarer

2 computerer 1 internetforbindelse

Enhver computer har sin egen IP-adresse, selv hvis de deler en ADSL-forbindelse.
Men mit spørgsmål er hvorvidt man i den "anden ende" kan se om de 2 computerer kører på samme ADSL-forbindelse? Kan man se om en og samme person benytter dem begge?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
05. juli 2005 - 22:55 #1
jeg vil gætte på at det er det nummer det står under din IP på www.myip.dk
Avatar billede mrdj Nybegynder
05. juli 2005 - 23:10 #2
Det kommer helt an på om de 2 computere er placeret bag en evt. router og om der er Statisk Fast IP på internet siden (WAN) eller om det er DHCP fast tildelt eller bare DHCP tildelt IP adresse. Men som udgangspunkt kan man kun se hvem den givne WAN ip adresse tilhører inde på www.ripe.net og i ADSL tilfælde vil IP-adressen i 99,9% tilfælde stå som tilhørende til ADSL udbyderen og ikke dig som ADSL bruger.
Avatar billede thomasit Nybegynder
05. juli 2005 - 23:47 #3
Ville I f.eks. kunne se hvis jeg havde 2 kontoer på denne side hvis det var 2 forskellige computerer. Samme ADSL-forbindelse selvfølgelig?
Uden router.
Avatar billede mrdj Nybegynder
05. juli 2005 - 23:50 #4
I tilfældet uden router ville hver maskine få hver sin globale IP adresse og kun i dette tilfælde ville man kunne se det, men igen det kræver adgang til log filerne for sitet. Men du kan ingen informationer se om PC'erne eller brugere
Avatar billede thomasit Nybegynder
05. juli 2005 - 23:55 #5
Og hvis de var koblet til en router?
Avatar billede vindum Nybegynder
06. juli 2005 - 02:18 #6
Så vil routeren optage ip'en fra din udbyder, og man ville intet kunne se "bag" den
Avatar billede thomasit Nybegynder
06. juli 2005 - 11:50 #7
Men så ville begge computerer da få samme IP-adresse, set fra den "anden side" ikke?
Avatar billede vindum Nybegynder
08. juli 2005 - 00:40 #8
Jo, alt hvad der bliver sat til den router har kun en ip ud ad til.