Avatar billede karinc Nybegynder
05. juli 2005 - 20:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder patche

Hej
Jeg har købt en multimedie computer på auktion som jeg har lidt problemer med. Problemet ligger i at computeren med den nuværende bios kun kan boote fra harddisken alle andre muligheder er disablet. Jeg ønsker at anvende et andet styresystem men det er lidt problematisk at få det installeret. Producenten angiver at hvis man dovnloader denne fil http://www.uni-klu.ac.at/~akoenig/activy2003/1231101.EXE så bliver man i stand til at patche et cd rom image og dermed installere et nyt styresystem. og nu til spørgsmålet.
Hvad betyder det og hvordan gør jeg ? Der er 200 point til den der kan forklare mig det, men husk jeg er hunkøn så det vil nok være nødvendigt at skære det ud i pap
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2005 - 20:42 #1
En patch er en lap (på tøj) og i computerverdenen er det faktisk det samme. En pacth lapper på nogle fjel eller uhensigtsmæssigheder der findes i systemet.

hvad den patch gør præcist er svært at afgøre, det kunne være en bios update der muliggør at du booter fra CD rommen, jeg er bange for at du bliver nødt til at prøve dig frem
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2005 - 20:45 #2
Det ser ud til at det er flash bios update der er tale om. det plejer at foregå sådan.

Du downloader filen ogg placere denne på en diskette. nogle gange kan du så boote fra denne diskette, andre gange er du nødt til først at lave en boot diskette og så kopiere filen over på denne. Do booter så fra disketten og køre programmet, der så flash updatere din bios
Avatar billede karinc Nybegynder
05. juli 2005 - 20:50 #3
Det er også hvad jeg har fået at vide fra mine computer bekendte, men problemet er at der findes ingen diskette på dyret, ej heller stik på bundkortet som den kan forbindes til og endelig den kan ikke bringes til at boote fra diskette det er kun boot fra harddisk der er aktiv i bios
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2005 - 20:55 #4
Tjaa så har du en udfordring.

i denne artikel kan du læse hvordan du laver en bootbar USB nøgle. Så kan det vel gøres derfra (har aldrig selv prøvet det)

http://www.eksperten.dk/artikler/614
Avatar billede karinc Nybegynder
07. juli 2005 - 20:50 #5
Spørgsmålet lukkes. Problemet blev løst ved at jeg anskaffede et usb-floppy-drev, herefter kunne jeg "nedgradere" bios (lyder åndsvagt men ikke desto mindre er det kendsgerningen og nu kører skidtet
Avatar billede karinc Nybegynder
19. oktober 2006 - 08:09 #6
lukker