Avatar billede shawnoliver Nybegynder
05. juli 2005 - 17:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp død pc

For et par dage siden gik min pc død(desværre uden jeg var tilstede)
Det første jeg tænkte på da jeg ikke kunne tænde den var at strøm forsyningen var røget sig en tur. Så jeg skiftede den ud med samme reaktion.
Nogle gange når jeg trykker på tændknappen drejer blæseren sig lige en omgang dog uden maskinen tænder. Er der nogen der har en ide om hvad det kunne være

Maskinen er en P4 2.4 mhz
Avatar billede smikkel Nybegynder
05. juli 2005 - 17:54 #1
prøv at tage alt fra harddisk cdrom osv. så prøv at starte op igen og om der kommer liv i den, elles så må du osse lige pøve med nogle ander ram evt. tage en kols ud af gangen hvis du har flere i.
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
05. juli 2005 - 19:21 #2
Ja det er så prøvet uden effekt.. kan det være batteriet i bundkortet ?
Avatar billede smikkel Nybegynder
05. juli 2005 - 20:37 #3
ja det kan være en mulighed, men jeg bange for at det er dit bundkort som måske er blevet defket.. EVT. skal du tage alt ud af din maskine diveres kort. Hvis du osse har et gl.PCI grafigkort så prøv med det.
Avatar billede positron33 Nybegynder
06. juli 2005 - 08:59 #4
Hejsa

Hmm, sjovt.. jeg har faktisk haft nøjagtig samme problem, med min gamle PC. I første omgang troede jeg også at der var tale om en død PSU. Jeg fandt aldrig præcist ud af hvad årsagen var, men prøvede mig frem..

Mit problem blev løst ved slukke for computeren fuldstændigt. Altså slukke for hovedafbryderen. Derefter åbnede jeg kabinettet og fandt den lille jumper til dit BIOS/CMOS batteri. I din manual skulle der gerne være omtalt en "discharge CMOS/clear CMOS jumper. Når du har fundet denne jumper, skal du sætte den til "No Operation" (der er som regel kun 2 muligheder med den jumper, så du skal derfor bare "rykke" den til den anden position. Når jumperen er sat til "No operation", aflader den din BIOS, eller sætter den til fabriks-indstillinger, om du vil.

Derefter skal du tage alle stikkene fra harddisken ud, og IDE-kablet fra bundkortet, som tilslutter din harddisk (som regel IDE-1 kanalen).

Prøv at tænde for strømmen nu (hovedafbryderen først), og så tryk på power-knappen på din PC. Nu skulle den forhåbentligt virke..

Venlig hilsen
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
10. juli 2005 - 10:46 #5
Tak for alle de gode råd.. desværre var der ingen af dem der hjalp og det gjorde at jeg købte et nyt motherboard. hvilket desværre har givet nogle nye problemer og dette bliver lagt i et nyt spørgsmål med de samme point.. og i er begge i første række til de point hvis i kan give svaret på det