Avatar billede advancedweb Nybegynder
05. juli 2005 - 13:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

boks vil ikke høre efter left: X px;

Jeg sidder og er igang med en lille "admin"-menu ud for hver af kategorierne på denne side http://advancedweb.dk/downloads/
(Ude i højre ved hver kategori er der en lille "dropdown"-knap)

Når man trykker aktiveres javascript-funktionen adminnavigationclick() som sætter adminmenu-boksen (på "layer" 2 altså z-index:2;), der sætter den den til visible og udregner dropdown-kanppens (den man har trykket på) kordinater (fra browser-kanten) med funktionen getposition(). Den sætter så left: til den kordinat (x) så boksen blever placeret under dropdown-knappen eller faktisk ovenpå (det bliver rettet senere :D)

Men problemet er at istedet for at være der hvor left er angivet så er den lidt over 400px længere ude i højre side end den er sat til (jeg ved den er sat rigtigt fordi der når man trykket på dropdown-knappen kommer en alert-box op med x-kordinat)

Jeg har prøvet at hitte ud af hvorfor den lige ikke gider høre efter, men jeg har ikke lige kunne se hvorfor.
Måske en af jer lige kunne se hvad det var der var galt :D
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2005 - 13:08 #1
Det lyder grangiveligt som om du har tingen inde i et element, som er positioneret, så du skal trække dets placering fra !-)
Avatar billede advancedweb Nybegynder
05. juli 2005 - 13:09 #2
gælder det også når det er på et andet "layer"... altså z-index: 2; mens det andet er på z-index: 1;?
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2005 - 13:11 #3
-- ja, hvis elementerne er nestet og der er position på det ydre, vil det indre ved positionering forholde sig til det element, og ikke til browser-vinduet !-)
Avatar billede advancedweb Nybegynder
05. juli 2005 - 13:13 #4
det lyder besværligt, men jeg prøver at kigge på det :D.... jeg vender frygteligt tilbage med en status når den tid kommer :p
Avatar billede olebole Juniormester
05. juli 2005 - 13:42 #5
<ole>

advanceweb >> tværtimod, reglerne er temmelig enkle - og de er ret praktiske at arbejde med, når man har fået dem lært  :)

Et absolut positioneret element skal placere sig i forhold til det første, omkransende element, der er positioneret (så er det ligegyldigt om dette er positioneret relativt eller absolut).
Findes et sådant ikke, skal elementet positionere sig i forhold til body-elementet.

- easy as that  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede advancedweb Nybegynder
06. juli 2005 - 14:31 #6
aha... jeg havde sat position: relative; på den boks det var inde i... og da det ikke var nødvendigt så var det jo bare at fjerne det så det var nemt løst :D

Men i skriver bare nogle svar hvis i vil have nogle point :D...
Avatar billede roenving Novice
06. juli 2005 - 14:36 #7
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
06. juli 2005 - 14:40 #8
-- og tak for point ;~}
Avatar billede advancedweb Nybegynder
06. juli 2005 - 14:41 #9
så lidt :-)