Avatar billede weblock Nybegynder
04. juli 2005 - 22:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PDA glemmer alt

Måske det bare er mig der ikke har sat mig godt nok ind i tingene... MEN!

Jeg har installeret Tomtom3 på min Acer N35, og det virker fint nok. Har PDA'en liggende i min bil til en dag jeg får brug for GPS, men når den dag så endelig kommer, så er PDA'en tom (ikke tom som i tomtom til de vittige sjæle!) som var den helt ny - hvor er mine data? Eller rettere, hvordan får jeg den til at lade være med at glemme mine data?

Med venlig hilsen:
Brian K
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. juli 2005 - 22:55 #1
Du kan ikke slukke en PDA 100% og når den løber tør for strøm, sletter den alt der er installeret på den (ikke på eksterne kort, men alt på dens interne).

Det kaldes også "hardreset"
En Genstart kaldes "softreset".

Efter hardreset er den som da du modtog den :(
En pda er ikke beregnet til at ligge alene og forladt i længere tid - så bliver den ked af det som du har oplevet der.

Kan trøste dig med at mange før dig har prøvet det.
Så tag hellere PDAen med indenfor og oplad - så er der heller ikke risiko for at den bliver nuppet i bilen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2005 - 23:06 #2
Eller nemmere...

Smid et SD kort i pda´en og installer div. programmer der på.
Så mister du ikke det installerede i det mindste ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2005 - 23:08 #3
Men alle ændringer i systemet o.s.v. det vil du altid miste.
Husk på, at data på en PDA gemmes i hukommelsen og der skal strøm til for at beholde data i hukommelsen. (men dette har annikadk jo allerede skreevt ;))
Avatar billede weblock Nybegynder
04. juli 2005 - 23:09 #4
Dvs. at hvis jeg lægger tomtom på SD kortet i stedet, så mister jeg det ikke? PDA'en glemmer så ikke at lave mig en genvej til programmet når den beslutter sig for at resette?
Er der ellers nogen forskel på at installerer i RAM'en og på SD kortet?

Sikke mange spørgsmål jeg har :-D
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. juli 2005 - 23:48 #5
Nogle programmer (langt fra alle!) men mener at TT gør det - smider filer ind på selve rod-drevet.
Et backup program (sprite, et indbygget eller hvad du er til) kan dog være en ide - en selvudpakkende backup på SDkortet og det tager få minutter at komme fra "ny" PDA til det der var på den da du lavede backup.

SD er langsommere end RAM'en, men ikke noget jeg vil tro er katastrofalt.
Men installerer alt som du ønsker - lav backup til SD - og brug PDAen.

Personligt smider jeg alt næsten (dvs. ikke tastatur og today-programmer) på ekstern, for at have mest muligt fri på det interne.
Avatar billede weblock Nybegynder
05. juli 2005 - 09:25 #6
Mange tak for svaret, der er lidt jeg skal lege med kan jeg se :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2005 - 09:57 #7
:)