Avatar billede mojo69 Nybegynder
04. juli 2005 - 21:13 Der er 2 kommentarer

Problemer på S-ATA Kanal 1, 2

Har lige fået det problem at Read Burst Speed (Læsehastigheden) på de to drev der sidder i SATA kanal 1 og 2 ligger på 3.2 mbps og kan ikke lave noget somhelst fra dem, og da kanal 1 er den disk mit OS ligger på gør det det hele endnu sværere.. Troede problemet havde løst sigselv da det stoppede da jeg havde pillet ved det hele i håb om at finde fejlen men den vendte tilbage iaftes.. Jeg er 100 på at det ikke er diskene der er noget ivejen med, ej heller kablerne.. Om så det er et strøm problem eller fejlen ligger i mobo'et eller hvad nu end det gør er så hvad jeg gerne ville ha' lidt hjælp til! Har diske i SATA 3-6 og de virker helt fint, når jeg flytter en af de diske over i SATA 2 er det det nøjagtig samme med den disk og visa versa!

Lidt specs:
SATA 1 = WDC Raptor 10k RPM 36.7Gb
SATA 2 = Maxtor DiamondMax 10 200GB
Abit IC7 MAX3 Motherboard
Levicom 500W PSU

-Mojo_69
Avatar billede mojo69 Nybegynder
04. juli 2005 - 21:18 #1
Skal lige siges at der er den klassiske "klik" lyd fra harddisken når den er stresset (Spil, Applikationer osv), og af dette forekommer der små 3-5 sekunders frysninger ca 2 sekunder efter "klikket". Dette problem var da ikke da jeg havde den midlertidige løsning..
Avatar billede mojo69 Nybegynder
05. juli 2005 - 22:30 #2
Har haft lidt problemer med min PSU før i tiden på +3.3v railen.. Når computeren er stresset kører den fra 3.12v til 3.02v.. Men harddiske kører vel af +12v rail, og den ligger stødt på 11.98v..

Denne tråd lider af mangel på indlæg! Har fundet en med et lignede problem her http://www.hardforum.com/printthread.php?t=920303