Avatar billede minmartin Juniormester
04. juli 2005 - 12:26 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Denne computer er i brug og blevet låst.

Jeg kan simpelthen ikke finde det sted i GPO'en, hvor man sætter, at klientmaskiner efter en periode ikke skal låse med meddelelsen: "denne maskiner er i brug og blevet låst... ...tryk ctrl + alt + del for at låse computeren op".
Jeg har et antal computere, der skal adgang til hele tiden, uden man skal logge sig ind (Intranet-klienter med touchskærm og intet tastatur).
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede swiatecki Novice
04. juli 2005 - 12:45 #1
gå ind i 'start menuen',
vælg 'kør', skriv ' %windir%\system32\control.exe userpasswords2' ,
tryk 'ok' ,
vælg fanebladet 'Avanceret'
og fjern fluebenet i boksen 'Kræver, at brugere trykker på CTRL + Alt + Delete
Avatar billede preetz Nybegynder
04. juli 2005 - 12:46 #2
Disable screensaver timeout og pass

User Config/Admin Temp/Control Panel/Display
Avatar billede tlaursen Nybegynder
05. juli 2005 - 08:00 #3
i > kontrolpanel > Strømstyring > Fanebladet "Avanceret" > Fjern flueben i "Spørg efter adgangskode når computeren forlader Standby".
hvordan du finder den i en GPO, skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede holmus Nybegynder
05. juli 2005 - 09:44 #4
Det ligger i din Default domain policy, der hvor preetz har beskrevet det.

Du kan så blive nødt til at lave en ny policy, som indeholder de settings, og apply den til en ou, som dine maskiner der ikke skal låses ligger i! :-)

/holmus
Avatar billede tlaursen Nybegynder
05. juli 2005 - 09:58 #5
Holmus>> som jeg beskriver, behøver det ikke nødvendigvis være screen saveren der slår logon skærm billedet til.
Avatar billede minmartin Juniormester
05. juli 2005 - 16:33 #6
Tak for svar og kommentarer. Der er ikke noget af det der virker på den pågældende maskine, men det er alt sammen rigtigt (og desværre også alt sammen noget jeg allerede har forsøgt). Jeg tror jeg kommer til at starte forfra, og lave en helt ny GPO, hvor jeg løbende sikre mig, at maskinen ikke låser. Det er garanteret fordi der er for mange regler, hvor noget går i konflikt med noget andet. Fordi det jo alt sammen er gode og rigtige løsningsforslag, synes jeg det er mest fair at dele pointene lige over i 3, så hvis tlauersen også opretter et svar, skal i få hver en andel!
Avatar billede holmus Nybegynder
05. juli 2005 - 16:45 #7
Hvis du benytter gpmc - så kan du muligvis beregne dig frem til hvor fejlen opstår! ;-)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. juli 2005 - 08:15 #8
Det kommer her