Avatar billede yuksel Nybegynder
04. juli 2005 - 09:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Access back-end front end.

hej til alle.

jeg har en access fil som skal bruges af 20 mennesker.
jeg været inde og dele min fil i front-end og back-end.
så jeg nu har en fil med data alene, og en med forms mm.

men jeg ved ikke hvordan  jeg skal sende denne til min bruger
skal jeg bare tage en kopi og sende det i en email ?

også er der det med opdateringer har jeg ikke rigtige styr på.
Før i tiden havde jeg kun en fil , og på et tidspunkt
hvor jeg vidste at databasen ikke blev brugt erstatede jeg min udviklings version med den som
bliver brugt.
men nu hvor jeg skal til at bruge det her front end og back end hvordan
opdatere man og hvor udvikler man ? og hvordan kan man være sikker på
at alle bruger får en opdatering ?
Avatar billede preetz Nybegynder
04. juli 2005 - 09:51 #1
Du skal distribuere din frontend til brugerne, hvordan du gør det betyder intet for access, husk dog at outlook blokerer .mdb filer.

Udvikling vil primært ske i frontend databasen, og opdateringer sker ved distribution af denne fil. Du kan godt køre med flere version af frontend mod samme backend, samtidig opdatering af alle klienter er altså ikke et krav.

Sikring af opdatering kunne ske vha et loginscript.
Avatar billede yuksel Nybegynder
04. juli 2005 - 09:56 #2
jeg skal bruge eksempler på hvordan disse opdateringer kan styres, og ikke logon script
Avatar billede preetz Nybegynder
04. juli 2005 - 10:29 #3
Hvad med en batch fil så?

copy /Y \\sti til server\sti_til_frontend lokalsti

Smid et link til den på brugernes skrivebord, så kan de selv opdatere.
Avatar billede yuksel Nybegynder
04. juli 2005 - 10:33 #4
jeg kan ikke været sikker på om brugerene opdatere deres fil, og tildfælde at de ikke opdatere men brugere den gamle version kan det i nogle tildfælde være en katastrofe
Avatar billede preetz Nybegynder
04. juli 2005 - 10:38 #5
Så start frontend basen fra samme batch fil, så opdateres den hvergang brugerne åbner den.

Versions styring i backend basen ville nok være en god ide.
Avatar billede -anders- Juniormester
04. juli 2005 - 10:52 #6
Prøv at kikke på dette link, ved ikke om det er det du søger

http://www.mvps.org/access/modules/mdl0065.htm
Avatar billede yuksel Nybegynder
04. juli 2005 - 11:02 #7
Kommentar: aandersen

det er en exe fil i pakken , og da jeg ikke ved hvad den indholder kan jeg ikke bruge den :(
Avatar billede yuksel Nybegynder
04. juli 2005 - 11:02 #8
Kommentar: preetz

hvordan kan man starter frontenden samme batch filen
Avatar billede preetz Nybegynder
04. juli 2005 - 11:08 #9
vha Start kommadoen

Eks:

Start c:\programmer\data\frontend.mdb

Aandersens forslag er bedre..
Avatar billede yuksel Nybegynder
04. juli 2005 - 11:16 #10
jo men i andersens forslag skal jeg download en exe bar fil og den skal ekseveres i min netwærk, og da jeg ikke ved hvad den exe fil indholder kan jeg ikke bruge det
Avatar billede yuksel Nybegynder
05. juli 2005 - 14:24 #11
Kommentar: preetz
kan man ikke lave det sådan at det er mig der klikker på batch filen og den opdatere alle clienter , for der er ikke meget mening i det her hvis klienterne henter den mdb hvergang de prøver at åbne deres database
Avatar billede yuksel Nybegynder
03. august 2005 - 13:03 #12
lukker