Avatar billede edderkoppen Nybegynder
04. juli 2005 - 09:05 Der er 18 kommentarer

Zyxel 2602R : Counter-Strike, kan ikke ses fra Internettet ?

Hej...

Jeg sidder med en router, Zyxel 2602R fra CyberCity.

Problemet er, at jeg kan ikke sætte en Counter-Strike server op, som så kan ses på Internettet, den kan kun ses via LAN.

Har haft kontakt til Cybercity, som sagde jeg skulle lukke en port op, i dette tilfælde 27015.

Jeg har læst andre indlæg om emnet, hvor man skal åbne ovenstående port, men den kan ikke ses alligevel..

Jeg har selvfølgelig en ekstern ip 217.157 osv.., men når jeg starter CS dedicated-serveren op, giver den en 10.0.0.2 f.eks, og ikke den eksterne.

Nu er det sådan, at jeg kan logge ind på min Zyxel router, jeg kan gå i nat og ændre port start -> port end, og skrive en ip.

Det er vel den ''eksterne'' ip jeg skal skrive udfor port 27015 ?

Er der en som har en ''køreplan'', som måske også har samme udbyder, så ser jeg frem til en køreklar løsning :))

Cybercity har jeg også haft kontakt til, og deres svar har jeg afprøvet, hvilket heller ikke har givet noget resultat.

Håber virkelig der er en som har en god forklaring, og den giver mindst 60 points :)

Venlig hilsen

Edderkoppen
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 10:05 #1
Når du forwarder porte med din Zyxel router skal du altid bruge 10.0.0.2 - uanset hvilken port du skal forwarde.
Genstart når du har forwarded porten.

Hvis det ikke virker kan du prøve at forwarde alle porte. Kun for at finde ud af om det er routeren der bremser.
Det kan også være en softwarefirewall - husk at give programmet internetadgang ( CS )
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 10:07 #2
Jeg kan iøvrigt ikke forstå at Cybercity ikke har oplyst dig at IP'en du skal bruge ved portforwarding er 10.0.0.2?
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
04. juli 2005 - 12:03 #3
Tak for dit svar, men ingen af delene virkede desværre. Nu har jeg været inde i portforwarding og skrive 27015 til 10.0.0.2, men nej den vil bare ikke ?
Har også en anden computer som kører med 10.0.0.2. I router setuppen står der bl.a. også TCP/IP 10.0.0.1...

Flere gode idéer ?
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 12:29 #4
Du skal skrive den samme port i både "fra" og "til" og du kan evt. prøve med 10.0.0.1 i stedet.

Har du prøvet at forwarde alle porte. Det er i øverste linie du skal gøre det (i NAT)
IP'en skal stadig være 10.0.0.2 eller .1
For at tjekke at du har åbnet alle dine porte kan du tjekke det på denne side:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Husk at slette portforwardingen af alle porte når du har testet - ellers er der fri adgang til din PC.

Har du en softwarefirewall?
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
04. juli 2005 - 12:50 #5
Har lige prøvet at ''probe'' 27015, der skriver den min eksterne IP, og skriver at porten er LUKKET, selv om den er åbnet i routeren...?

Nej har ingen softwarefirewall...
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
04. juli 2005 - 13:02 #6
Nu har jeg lige prøvet at tjekke de forskellige porte, og de står til LUKKET *GG* Selvom de er åbnet i routeren, hvilket remoten skriver, så nu er jeg totalt lost...
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 13:20 #7
Husker du at klikke på "apply" når du kommer tilbage dertil hvor du har mulighed for at trykke "edit details"?
Derefter skal PC'en muligvis genstartes før at de nye indstillinger træder i kraft.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 13:24 #8
altså når du har skrevet porten ind og trykket på "save" skal du også trykke på "apply" :o)
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
04. juli 2005 - 13:34 #9
Ja har husket at klikke på apply, har lige snakket med CyberCity Teknisk support, det er vist 4 gang, og han siger at de porte som skal åbnes er åbnet, men det virker stadig ikke.
Hvorfor skal man genstarte ? Når porten er åbnet, så er den åbnet siger Support...
Men takker for din indsat ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 14:00 #10
Muligvis genstarte :o)

Hvis du har windows xp firewall eller en anden firewall kan den godt blokere.
Har du andre firewalls?
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
04. juli 2005 - 14:50 #11
Nej jeg har ingen firewalls, kører ikke med SP2, eller anden form for firewall...
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 15:04 #12
Jeg forstår det ikke...
Porten er åben i routeren men den test jeg henviste til fortæller at den er lukket???
Du har ikke andre firewalls.

Når du har tilføjet porten i NAT har du skrevet.

27015 i "start Port No" og 27015 i "End Port No" og 10.0.0.2 i IP adress

Hvis du går ind under "security" er der så flueben ved ping? Hvis der er prøver du at fjerne det.
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
04. juli 2005 - 15:57 #13
Ja porten står som lukket, og ja, der står 27015 i start og slut, og ja også IP'en.
Der er ikke noget flueben i Security --> Ping...
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 16:10 #14
Beklager - jeg er løbet tør for forslag :o/
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
04. juli 2005 - 16:13 #15
Helt i orden, det er Cybercity også....men tak for din indsats :)
Avatar billede bgo Nybegynder
28. april 2008 - 15:38 #16
nu er det jo lang tid siden dette spørgsmål blev oprettet - men jeg stødte på det da jeg ledte efter en løsning på et lignende problem med en web-server. Jeg ved ikke om du reelt fik checket om der var hul igennem udefra, eller om du checkede inde fra din side af routeren. Checkede du inde fra din side af routeren så er der lige en ting der skal til før at du kan se hvad andre ser.

Via telnet-opkopling til routeren skal du udføre kommandoen:

ip nat loopback on

Det kan du gøre ved at vælge menupunkt 24 og derefter menupunkt 8 i telnetkonsollen.

For at få fat på routeren i telnet skal du sikkert skrive

telnet 10.0.0.1 23023

i windows kommandoprompt.

Og ellers naturligvis have ip forwarding sat som iøvrigt nævnt af andre
Avatar billede bgo Nybegynder
04. februar 2011 - 16:46 #17
lukker
Avatar billede bgo Nybegynder
04. februar 2011 - 16:48 #18
sorry, fejl