Avatar billede allanj Nybegynder
04. juli 2005 - 08:40 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

HTML-baggrund, ikontekst hvid

Hej alle sammen,

Jeg vil gerne bruge en HTML-side som baggrund, hvilket jo fint kan lade sig gøre. Men er der nogen der ved hvordan man undgår hvid baggrund på teksten under ens ikoner?
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
04. juli 2005 - 09:18 #1
Hej Allan...
Kan du lige oplyse hvilken version af Windows du har.?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juli 2005 - 09:46 #2
Højreklik på "Denne computer" -> Egenskaber -> Avanceret -> Under "Ydeevne" klikker du på "Indstillinger" -> Under fanebladet "Visuelle effekter" fjerner du flueben i "Brug skygger til ikoner på skrivebordet"
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juli 2005 - 09:56 #3
Ups, jeg har måske misforstået spørgsmålet?
Er det farven på selve teksten du vil have ændret?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juli 2005 - 10:10 #4
Hvis det er farven på teksten du vil ændre, skal du først gøre som beskrevet i min første kommentar.

Herefter ændrer du baggrundsfarven til hvid, så finder Windows selv ud af at ændre teksten til sort.

Det gør du her: Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Skrivebord -> Under "Farve" i nederste højre hjørne vælger du hvid.
Avatar billede allanj Nybegynder
04. juli 2005 - 10:17 #5
Det er Windows XP SP2 Eng.

vejmand: Den er slået til, og har kun effekt hvis man kører med almindelig billede-baggrund og ikke HTML.

Men det er selvbaggrunden bag teksten der er hvis, som jeg gerne vil have til at være gennemsigtig.
Avatar billede allanj Nybegynder
04. juli 2005 - 10:18 #6
selvbaggrunden = selve baggrunden, hvis = hvid :))
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juli 2005 - 10:37 #7
Det forstå jeg ikke, her virker det glimrende med en HTML-side som baggrund.

Det er vigtigt at du fjerner flueben ved  "Brug skygger til ikoner på skrivebordet"

Du kan nu vælge en hvilken som helst baggrundsfarve til teksten under ikonerne, som beskrevet i mit svar 04/07-2005 10:10:43
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juli 2005 - 10:41 #8
Ups, sorry, det er jo gennemsigtig du vil ha!

Kigger lige på sagen.  ;o)
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juli 2005 - 10:58 #9
Okay, det kan jeg ikke få den til.

Mit bedste bud bliver så at vælge samme baggrundsfarve som HTML-siden, men det virker jo kun hvis siden er ensfarvet, så det er da bestemt ikke optimal.

Afvis bare mit svar, da jeg misforstod spørgsmålet.
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
04. juli 2005 - 11:06 #10
Prøv at højreklikke på skrivebordet, og vælg "arranger ikoner efter" og slå fluebenet fra i "lås elementer med webindhold på skrivebordet". Det skulle gøre teksten til ikonerne gennemsigt.
Avatar billede allanj Nybegynder
04. juli 2005 - 11:37 #11
silver-fbj: Det virker desværre ikke...

Min html-baggrund ser således ud:
<html>
<body background="c:\billede.jpg">
blablalba..
</body>
</html>

Det burde der jo ikke være noget galt i?
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
04. juli 2005 - 11:52 #12
Hmmmm. er der noget galt i at benytte selve billedet som baggrund... og så undlade html...
Avatar billede allanj Nybegynder
04. juli 2005 - 12:03 #13
Ja, jeg vil have noget tekst ind/links. Derfor HTML.
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
04. juli 2005 - 13:04 #14
Nåååå. nu har jeg undersøgt sagen lidt... Det lader til at du kun kan få transparent baggrund ved at rode med registreringdatabasen... Men det skal man vist gøre det for hvert enkelt ikon.
Du kan kikke lidt på dette forum, hvor dit problem bliver behandlet http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=224324.
Der findes desktopprogrammer som automatisk forvandler ikonteksten.... Men om du så kan finde nogle gratis ved jeg ikke?.
Og igen.... Du kan jo helt undlade windows egne ikoner. Hvis det er html du laver hele skrivebordet i. Og så lave dine egne ikoner i din html-kode.
Avatar billede allanj Nybegynder
04. juli 2005 - 13:23 #15
Vi nærmer os noget... er der nogle der kender navnet på sådan et program?
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
04. juli 2005 - 14:23 #16
Der er et program der skulle kunne gøre det " Wallpaper Changer" som kan hentes her  http://f13.zadnik.org/WallCha/
Men hvordan det virker til det du skal ... ja det må du så selv undersøge.
Man behøver ikke købe det først. Der er en demoversion.
Jeg kender ikke programmet selv. Så det må være op til dig om du vil bruge det :-)
Avatar billede allanj Nybegynder
05. juli 2005 - 08:18 #17
Jeg har hentet et program der skulle kunne gøre det, men det virker bare ikke med HTML-baggrund... der er åbenbart ikke nogen lige-til-løsning. Takker for opmærksomheden:)