Avatar billede malisa Nybegynder
03. juli 2005 - 20:50 Der er 20 kommentarer

Hvad betyder denne meddelelse?

Hejsa
Jeg har downloaded Maya 6.0 og prøver på at lære mig selv det.
Mens jeg sidder og arbejder med programmet får jeg følgende meddelelse:" Der er ikke mere virtuelle hukommelse i Windows" eller noget i den stil. Jeg bruger Windows XP. Håber at I kan fortælle mig, hvorfor jag får denne meddelelse og hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet.
Jeg håber, at jeg har stillet spørgsmålet i de rette kategori.
Tak på forhånden
/malisa
Avatar billede jonas112 Nybegynder
03. juli 2005 - 20:53 #1
tror det er RAM du har for lidt af, det kan afhjaelpes ved at kobe flere ram. eller kan det vaere din cpu der er for lille. kan du ikk skrive hvad du har i din pc??
Avatar billede malisa Nybegynder
03. juli 2005 - 21:03 #2
Hvad mener du med, hvad jeg har i min pc? Jeg har mange programmer, men under denne computer kan jeg se, at der er 15,1 GB ledig plads.
/malisa
Avatar billede jonas112 Nybegynder
03. juli 2005 - 21:07 #3
kan du fortaelle mig hvor stor din cpu er og hvor mange ram du har i ?

det gor du ved at gaa ind i control panel og klikke paa "system" nederst staar der hvor mange ram du har i g hvor stor din CPU er.

jonas
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. juli 2005 - 21:11 #4
virtuelle hukommelse..
det er måske din sidefil, der skal ændres, men det forudsætter at du mindst har 512 mb ram.-->>
Skift sidefil (pagefil, swap-fil) evt. til ingen. Eller det modsatte, stil den til 1,5 x dine ram, nogen mener det hjælper at defragmenter filen, eller ligge den på en anden partition.
Man må prøve sig lidt frem.
I egenskaber for computer (win+pause)/avanceret/ydeevne indstillinger/avanceret/skift/skift til ingen sidefil/definer..anvend/ok.
Så er det dine ram der arbejder.
klippet fra.->http://dbhome.dk/bartfreak/guider/er%20computeren%20langsom.htm
Avatar billede malisa Nybegynder
03. juli 2005 - 21:18 #5
Jeg har kun 240 MB Ram. Hvad sker der hvis jag fortsætter med at arbejde med programmet, selv efter at jeg har fået meddelelsen?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. juli 2005 - 21:20 #6
hvor stor er din sidefil.?
Avatar billede jonas112 Nybegynder
03. juli 2005 - 21:22 #7
det kan vaere fordi du har for lidt ram, saa hvis du lukker nogen andre programmer mens du bruger maya, kan det vaere det virker.
Avatar billede malisa Nybegynder
03. juli 2005 - 21:23 #8
Det ved jeg ikke. Hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. juli 2005 - 21:24 #9
højreklik proseclinien og tryk joblist, der kan du under prosecesser se hvor meget det enkelte program bruger.O)
ellers check stien->egenskaber for computer (win+pause)/avanceret/ydeevne indstillinger/avanceret/skift/skift til ingen sidefil.. og sæt din sidefil 100 mb op.
Avatar billede tubber Juniormester
03. juli 2005 - 21:35 #10
Problemet er rammene.

Selv om det er sidefilen der meldes for lille er det fordi windows sætter sidefilen i forhold til ram. (og i forhold til dine)
Normal sidefil = ram * 1,5 (1,5 * 240 = 360)
Max sidefil = ram * 3 (3 * 240 = 720)

Du kan prøve at øge sidefilen manuel, det gøres inde i enskaber på denne computer og så advanceret.....
Har du ikke forstand på at rode med det så lad hellere være, da en fejl kan betyde 0 sidefil = geninstallation hvis det er helt galt.

Du kan også øge din ram mængde (til maya vil jeg mene du skal op på min 512 ram for at få noget fornuftigt ud af det).....
Øger du til 512 ram bliver sidefilen også stører
Normal sidefil = 1,5 * 512 = 768 ram
Max sidefil = 3 * 512 = 1,5 gb ram

men er det et ældre system kan ramforøgelse evt. gøre CPU til en flaskehals.....

/Tubber
Avatar billede malisa Nybegynder
03. juli 2005 - 21:36 #11
Jeg fandt følgende oplysning:
Samlet størrelse på sidefil for alle drev: 384 MB
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. juli 2005 - 21:39 #12
2 af samme..O)

Prøve at øge den 100mb.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. juli 2005 - 21:39 #13
eller køb flere ram, de er billige for tiden,.O)
Avatar billede jonas112 Nybegynder
03. juli 2005 - 21:41 #14
nemlig :P
Avatar billede tubber Juniormester
03. juli 2005 - 22:31 #15
Hvor mange HD'er har du ?
Har du 2 kan du nemlig gøre sidefilen lidt hurtigere det kan også hjælpe lidt.....

Der er 2 muligheder for 2 harddiske:

1:
DISK1: Indeholder Windows og Sidefil
DISK2: Indeholder Maya
Her kan du muligvis øge hastigheden en smule ved at flytte sidefilen over på DISK2.

2:
DISK1: Indeholder Windows, Maya og Sidefil
DISK2: Ikke noget der bruges i den her sammenhæng
Her kan du hente noget ved at flytte sidefilen over på DISK2, da den ikke skal bruge den disk der arbejdes på.....

Det jeg vil foreslå er du beholder de 384mb på DISK1, altså som det er nu, og du manuelt opretter en på 384mb på DISK2 så du har 2 identiske sidefiler....
Løser det IKKE problemet så er det nødvendigt med flere ram, for at fastholde det rigtige forhold mellem sidefil og ram.....

For som den smarte nok tænker så kan man jo bare give den 2gb sidefil i stedet for at købe mere ram, men NEJ den går ikke, da sidefilen så bliver utrolig langsom.....så forsvinder ideen i den.......

Hvad er det for en CPU du har, det står der hvis du tager enskaber på denne computer.......AMD eller Intel og så noget mere noget med hastigheden.....
AMD hedder gerne noget med 1800+ og intel 2,4 GHz........

/Tubber
Avatar billede milter Ekspert
05. juli 2005 - 00:21 #16
En anden mulig løsning (men ikke så god som mere ram):

Jeg har ikke prøvet at arbejde med Maya, men der er sikkert et sted i indstillingerne for programmet, hvor du kan angive, hvor meget hukommelse programmet må bruge til "Undo", d.v.s hvor mange gange du kan lave om på et billede og stadig gå tilbage til en tidligere version af det.

Men som de andre har sagt, til et program som Maya er 1GB ram næsten nødvendigt. Maya siger selv minimum 512 MB.

Kig på siden herunder under "Hardware requirements" :

http://www.alias.com/eng/products-services/maya/system_requirements.shtml;jsessionid=2ETWYFTVQNBF3QCLCWSCM44AJMK0KJVC
Avatar billede tubber Juniormester
05. juli 2005 - 00:30 #17
God tanke men nok ikke holdbar, da bare en undo i sådan et program kan fylde et ondt ord, selv som 2D programmer som Photoshop ædder hurtigt på ram og sidefil. Og jeg vil endda tro at Maya har sin engen sidefil (scratch disk) som den bruger af......
Avatar billede milter Ekspert
05. juli 2005 - 08:41 #18
tubber > Enig. Men som sagt var det også ment som en sidste udvej :)
Avatar billede tubber Juniormester
05. juli 2005 - 17:05 #19
Hvis du kunne komme med følgende ting om din computer:

Ram Type (f.eks. DDR333 eller PC2700)
CPU Type (Navnet på den f.eks. AMD 1700 Thoroughbred)
Motherboard navn (f.eks. A7A266-E)

Så vil du kunne få lidt råd om en billig opgradering hvis det kunne have interesse.

For at finde spec hvis du ikke kender dem så kan du hente Everest Home Edition på http://www.lavalys.com det kan fortælle dig alt....
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. december 2005 - 22:09 #20
husk at lukke gamle spm..!! Folk har brugt tid på dig, og din pc-problemer. Også fortjener de i det mindste den kredit, at få lidt point.. eller måske blot et Tak.

hvis du ikke ved hvordan, så marker navnet/navnene med musen, og tryk accepter.o)
læs her hvordan m.m..-> http://www.ebruger.dk/faq/

hvis ikke folk har lagt et svar, så bed om et svar.

jul er cool..O)