Avatar billede tranberg Nybegynder
03. juli 2005 - 20:20 Der er 5 kommentarer

Iframe + fjernelse af vandret scrnollbar

Hey, jeg har brug for hjælp til fjernelse af et iframes indre vandrette scrnollbar. Scrnollbarene kommer kun frem, når iframe-siden er længere end dennes område. (logisk)
Mit problem ligger i, at når denne scrnollbar kommer (lodret), fylder den jo ca. 10 px. Dette medfører at der jommer en scrnollbar vandret, som vi vise de ca. 10 px som scrnollbaren fylder. Iframe-siden er per tabel sat til at være 30 px mindre end området for iframet, så det kan ikke skyldes siden er for bred.

Søger helst html løsning, men findes der en meget smart måde, vil jeg da gerne have den :P

ps. Har lavet iframes i mange år, og har før undgået dette problem, men aldrig med nogen super holdbar løsning.
Er der ellers nogle holdbare alternativer til iframes? jeg skal have en indholdside (anden fil end startsiden), og normale frames kan ikke bruges.
Avatar billede kakao-manden Nybegynder
04. juli 2005 - 00:19 #1
style="overflow-x:hidden;"

det du leder efter?
Avatar billede roenving Novice
04. juli 2005 - 11:17 #2
-- hvis det skal være en anden fil, kan jeg ikke forestille mig anden løsning end iframen, men man kan dog fifle lidt ved at skjule selve iframen og så læse indholdet over i et andet elemenet, men i de fleste situationer er det overkill ...

-- og så virker overflow-x/y kun i IE, men man kan få lidt flere browsere med (Gecko-familien: Netscape, Mozilla, FireFox, Camino m.v.) ved at tilføje:

style="overflow-x:hidden;overflow:-moz-scrollbars-vertical;"

-- som dog vil sikre at der altid er den lodrette scrollbar !-)
Avatar billede tranberg Nybegynder
04. juli 2005 - 11:28 #3
Skal det sættes in i Iframe tag'et? i såfald virker det ikke.
Avatar billede roenving Novice
04. juli 2005 - 11:35 #4
-- det skal ind i det html-dokument, du looader i iframen !-)
Avatar billede tranberg Nybegynder
04. juli 2005 - 18:40 #5
hehe.. det er ikke lige min dag, hvor i iframe-siden skal det lægges ind? har prøvet i body, men det virkede ikke.