Avatar billede vindermartin Nybegynder
03. juli 2005 - 17:51 Der er 13 kommentarer

formatere partition

jeg er igang med at formatere og ændre drev størrelserne på en anden pc i hjemmet... Det går meget fint indtil jeg vælger at den skal installere på partitionen på 7000 MB, men når den når til 45 %, går den i stå et stykke tid, hvorefter den meget hurtigt går til 100 % også kommer der en skærm hvor der står at den ikke kunne formatere, og jeg skal kontrollere at det hele er sat ordentligt til, hvilket jeg både har tjekket og også ved virker, da den virkede inden jeg slettede partitionerne og oprettede nye..!!!! Nogle der kan hjælpe så computeren igen kan bruges?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. juli 2005 - 18:35 #1
jeg ville nok prøve at formatere med en startdiskette ala -> http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=87
Avatar billede tubber Juniormester
03. juli 2005 - 18:53 #2
Jeg vil endnu engang slå et slag for Ultimate Boot CD
På den finder du flere partitions værktøjer og forskellige programmer der kan formatere......
Samt meget andet guf, både til test af hardware og andet.....

Den kan hentes på http://www.ultimatebootcd.com :)
Men er det bartfreak linker til kun en diskette og løser det problemet er det den nemmeste løsning det den CD fylder 150mb ca
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. juli 2005 - 18:56 #3
man kan vel også ligge en startdiskette på cd..O)
Ub, er go´hvis man er nørd.
Jeg har aldrig fået det til at boote, måske blot mig?
Avatar billede vindermartin Nybegynder
03. juli 2005 - 19:01 #4
problemet er jo at jeg ikke kan starte windows mere... så kan jeg vel ik li laveen startdiskette?? og hvordan gøres det i XP? jeg prøver med kildisk omlidt.. håber det virker
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. juli 2005 - 19:03 #5
du kan blot skrive bootdisk.com i google, og hente en..O)
killdisk sletter hele drevet.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juli 2005 - 19:05 #6
http://www.helgec.dk/xp-install.html

Her kan du downloade en fil fra Microsft som giver dig mulighed for at op rette det nødvendige antal startdisketter
Avatar billede vindermartin Nybegynder
03. juli 2005 - 19:05 #7
jeg skal alligevel slette alt, så det er der ikke noget problem i, vel?? når jeg har brugt den burde jeg så ikke bagefter kunne boote fra XP-cd'en og installere som normalt?
Avatar billede tubber Juniormester
03. juli 2005 - 19:16 #8
Jo det burde du :)

Jeg har tit brugt UBCD......og har aldrig haft problemer med at få den til at boote.....

Har du en win98 bootdisk/cd så kan du boot med cdrom support.....der kan du oprette disketterne fra xp cd'en mener mappen du skal ind i hedder bootdisk......

du kunne jo ellers lave disk/cd på den maskine du sidder på der er du jo inde i et OS ;)
Avatar billede vindermartin Nybegynder
03. juli 2005 - 19:18 #9
nej har ikke 98 cd eller disk.. men prøver med killdisk... sendt et svar så du kan få pointene
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2005 - 19:59 #10
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. juli 2005 - 20:31 #11
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. december 2005 - 22:09 #12
husk at lukke gamle spm..!! Folk har brugt tid på dig, og din pc-problemer. Også fortjener de i det mindste den kredit, at få lidt point.. eller måske blot et Tak.

hvis du ikke ved hvordan, så marker navnet/navnene med musen, og tryk accepter.o)
læs her hvordan m.m..-> http://www.ebruger.dk/faq/

hvis ikke folk har lagt et svar, så bed om et svar.

jul er cool..O)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 18:23 #13
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??