Avatar billede lsp75 Nybegynder
03. juli 2005 - 10:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg et rigtigt pop-up vindue?

Hej ekspert :-)

Jeg har lavet en række thumbnails på et website, som jeg er ved at designe for en lille andelsboligforening.

Se: http://www.borgmesterparken.dk/billeder.htm

Jeg arbejder i DreamWeaver og har således fået denne editor til at lave thumbnails for mig. Jeg har efterfølgende været inde og rette koden til, så det ser pænt ud mht. opsætning, farver og fonte. Jeg har også sat target ind i alle links, så billederne åbnes i et nyt vindue.

Jeg har rimelig styr på HTML men kan ikke rigtig noget derudover.

1. Jeg kunne godt tænke mig, at det nye vindue ikke indeholder browserens navigation og adressebar øverst.

Hvordan gør jeg det?

2. Jeg vil gerne have en luk-vindue-funktion.

Hvordan laver jeg det?

På forhånd tak.

Hilsen Lise
Avatar billede rosenberg Nybegynder
03. juli 2005 - 10:52 #1
HEjsa!

hvis jeg var dig ville jeg kigge lidt her på eksperten (søg efter "pop up" i søgefunktionen)... Jeg har selv engnang spurgt om et spg ligende dette. Eller kig på html.dk ... det var bare lige en comment fra mig... Der kom nok nogle mere savlige

hyg
/r
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2005 - 11:25 #2
Avatar billede miss-g Seniormester
03. juli 2005 - 14:13 #3
Dreamweaver kan godt lave vinduer uden navigation osv.

-------

Marker dit link og lav sådan én # i link på properties paletten.
Mens dit link er markeret går du på behavior paletten, tryk på + og vælg "Open browser window". Så skal du indtaste nogle indstillinger: størrelsen på dit vindue, hvad der skal vises i dit vindue, om der skal være scroll eller ej, navigation eller ej osv.

Klik ok når du er færdig og så skulle det virke.

Hvis man skal klikke på en tekst for at lukke vinduet kan du bruge denne:

<a href="" onclick="window.close();">
Luk dette vindue</a>

Andre metoder til at lave pop-up vindue (hvis du vil kunne styre det mere - ved f.eks. at vælge HVOR på skærmen):

http://www.html.dk/artikler/00004/
http://www.a1ien51.8k.com/scripts/popupwingenV2.htm
Avatar billede lsp75 Nybegynder
04. juli 2005 - 22:46 #4
tusind tak miss-g :-)