Avatar billede mr.athlon Nybegynder
03. juli 2005 - 08:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Google-søgning

Hejsa

Jeg har en webserver stående, hvor jeg har ca. 12 domæner liggende.
De kører alle upåklageligt, men mit problem er at hvis man søger på Google, på 2 af domænerne, så finder Google ingenting.
Alle de andre domæner finder den fint.

Jeg har tjekket programkoden på "start.asp" på alle domænerne, og dem hvor der oprettet en side, er alle ens.
IIS opsætningen er også ens.......så jeg er løbet tør for ideer...:-(

Findes der nogen, som kan have en ide om hvad der kan være galt?

Mvh

Mr.Athlon
Avatar billede hite Nybegynder
03. juli 2005 - 08:47 #1
Et lidt vovet bud er at google kun kommer ud og besøger hjemmesider en gang imellem hvorefter de cacher dem. Så hvis de sider du ikke kan finde er nyere end de andre, så kan der blot gå lidt tid (normalt ikke særlig lang tid) før de kan ses.
Avatar billede hite Nybegynder
03. juli 2005 - 08:48 #2
http://www.google.dk/intl/da/add_url.html =) .. fundet på www.google.dk -> Alt om google -> Tilføj fjern din url
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2005 - 08:54 #3
Den der indsendelse af url-er tager google ikke synderligt seriøst.
Kommer du ind på den danske google får du en 404 fejl. Du kan selv gøre noget for at få kaldt den rigtige, fx:

http://www.google.dk/addurl?q=http%3A%2F%2Fwww.eksperten.dk%2F&dq=Godt+site&submit=Tilf%F8j+URL

Men den rigtige måde at få google forbi, er at få andre til at linke til dig.

Derudover kan der være noget galt på siderne, der ikke kommer med. Har du links til dem?
(sideeffekt: så linker eksperten.dk til dem ... *g*)
Avatar billede hite Nybegynder
03. juli 2005 - 08:56 #4
Lusket =]
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
03. juli 2005 - 09:04 #5
Så har jeg tilføjet siderne manuelt, så nu vil jeg vente og se....:-)

Siderne er:

http://www.goerlich.dk

http://www.mb-automation.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2005 - 09:14 #6
Ok, der er ikke noget på siderne der skulle gøre noget for at google kan bruge dem (skal du gøre det rigtig godt, er det nok ikke lige frontpage). Men der ikke rigtig nogen, der linker til dig - så prøv at gøre noget ved det. Den tilmeldelse du har lavet har næppe nogen effekt.
Avatar billede hite Nybegynder
03. juli 2005 - 09:16 #7
hvad får dig helt præcis til at sige det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2005 - 09:23 #8
At en tilmelding ingen effekt har?? Fordi google ikke bruger tilmelding til noget som helst. De er bedøvende ligeglade, og har den kun med fordi folk stadig forventer at man kan tilmelde sig - ren beskæftigelsesterapi. Google bruger deres egne metrikker og målemetoder til at se om en side skal med eller ej, og hvor højt den skal placeres.

Det er nok en udbredt misforståelse at google eksisterer i dag som en service for internettets brugere. Det er den også, men den eksisterer primært for aktionærerne,
der skal have et overskud. Derfor opstiller Google deres regler sådan at de maksimerer
profitten (som det vist hed i gamle dage). Vi er derfor nødt til at overholde deres
regler, om vi så synes de er fornuftige eller ej, hvis vi ønsker at komme med i deres system.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
03. juli 2005 - 09:25 #9
He he det sjove er jo at de andre jeg har liggende, også er lavet i Frontpage, og de kan godt slåes op via Google....

http://www.sofie-amalie.dk

http://www.friedel-eder-schule.de

http://www.thuroevej.dk

http://www.svangaard.dk

Det er netop det jeg ikke helt kan finde meningen med...

Mvh

Mr.Athlon
Avatar billede hite Nybegynder
03. juli 2005 - 09:28 #10
ericjacobsen .. begrundet i hvad.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
03. juli 2005 - 09:29 #11
Men skal det forståes sådan, at jo flere sider der linker til ens hjemmeside, jo større chancer er der for at f.eks Google kan slå en side op, og at det så primært sker vha links´ne?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2005 - 09:32 #12
"hvad får dig helt præcis til at sige det?" - hver spørger du, og hvad er "det"?
"begrundet i hvad." - hvad er det du vil have uddybet?
Prøv lige at spørge lidt konstruktivt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2005 - 09:32 #13
Nem, mr.athlon - få masser af links til dine sider - evt fra dine egne domæner ...
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
03. juli 2005 - 09:35 #14
Hmmmm det lyder jo logisk nok....det må da prøves...:-)

Takker for hjælpen, og så er det vist lukketid her!

Mr.Athlon
Avatar billede hite Nybegynder
03. juli 2005 - 09:40 #15
Jeg undrede mig bare over at du var så opsat på at forklare hvorfor mit svar var dumt. Og så synes jeg ikke at jeg fik nogen grund. Jeg fik en konspirationsteori, men ikke noget håndgribeligt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2005 - 09:45 #16
Jeg er ikke opsat på at forklare hvorfor dit svar er dumt.

Jeg er opsat på at forklare spørgeren, at han (m/k) ikke skal tro at han (m/k) kan nøjes med at lave sådan en tilmelding.