Avatar billede l4sse Nybegynder
03. juli 2005 - 03:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

trådløs router/kabelnet

Mit problem er at jeg ikke kan komme på nettet, jeg har 2 computere tilsluttet en trådløs router som er tilsluttet mit kabelmodem "surfboard fra Motorola" men jeg kan ikke komme på nettet fra nigen af dem, men de kan godt snakke sammen.....?
Avatar billede hite Nybegynder
03. juli 2005 - 08:32 #1
Er det helt nyt udstyr? Er det udleveret af din teleudbyder? Har internetforbindelsen virket før eller virker den på udstyr der ikke er trådløst?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2005 - 10:35 #2
Er det hele tilsluttet korrekt?
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
03. juli 2005 - 13:04 #3
Prøv at kontakte deres support på 7564 1734, de kan ikke hjælpe dig med din trådløse router, men de kan se om der er forb. ud til dig, signal problemer etc.

Desuden skal din router være always-on, som gør at modemet logger routeren på, så dine pc'er bag routeren kan komme på nettet.
Avatar billede limi Nybegynder
03. juli 2005 - 15:29 #4
surfboard fra Motorola lyder som noget webspeed fra (TDC) tele -spasser, -bums, -lo**, -klovn.(min mening om de narhovder) men til dit problem :-)) i s[ fald det er fra dem skal mac adressen fra dit ap indtastest i modemet hvordan du skal det ved jeg ikke men ring til deres dejlige kunneservice
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
03. juli 2005 - 16:52 #5
Bruger TDC også motorola, troede de brugte speedstreams ?

Og hvis det er en AP, skal de ikke bruge nogen information fra denne, da det i princippet bare er en trådløs switch, som vidersender signaler.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2005 - 19:58 #6
Hvad med at finde ud af hvem internetudbyderen er, før i slynger numre ud?
Stofanet bruger samme kabelmodem og deres nummer er ikke 75641734...
Avatar billede limi Nybegynder
03. juli 2005 - 22:17 #7
case_sensitive>> speedstreams er deres router til ADSL
motorola til webspeed (kabel)
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
03. juli 2005 - 22:25 #8
Jo, det er nummeret til deres support.

Gik ud fra at det var stofa, var ikke klar over Tdc brugte samme modems :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2005 - 22:28 #9
88303030 dette plejer jeg at bruge.
Avatar billede l4sse Nybegynder
04. juli 2005 - 09:27 #10
Det er TDC som udbyder, er på job nu men ringer til deres kundeservice senere og vender tilbage hvis problemet er løst
Avatar billede l4sse Nybegynder
12. juli 2005 - 16:08 #11
Så kører det..... næsten, (se nyt spørgsmål)