Avatar billede twinman Nybegynder
02. juli 2005 - 20:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printerdeling i trådløs netværk

Jeg har et trådløst netværk bestående af to XP maskiner, en trådløs router mrk. Amitech 108Mb Trådløs Router SuperG og. På den ene computer er printeren tilsluttet direkte, denne computer er også tilsluttet direkte til routeren via lan. Jeg vil så gerne have den anden computer som er tilsluttet routeren trådløst til også at kunne bruge printeren.
Begge computere fungerer fint på internettet.
Mangler jeg noget hardware for at få det til at køre.
På et tidpunkt forventer jeg at tilslutte yderligere 4-5 computere til routeren.
Jeg har prøvet at lave et privat hjemmenetværk uden held, jeg kan ikke se nogen af computerne.
Jeg håber at der er en der sidder inde med en løsning.
Avatar billede kenp Novice
02. juli 2005 - 21:09 #1
hvis du har firewalls skal du konfigurer dem til at den andencomputer må komme ind.
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. juli 2005 - 01:34 #2
jeg har det hjemme hos mig selv hvor det virker.

Der er lige et par ting der skal på plads inden.

har du firewall på dine pcér?
Deler du mapper på dine pcér hvor du kan komme ind fra de andre pcér

jeg har f.eks intet firewall her hjemme. Jeg kender kun måden til at få det til at virke ved at slå den indbygget xp firewall fra.

sæt printeren til en af de pcér som du ønsker den skal køre sammen med (best med den der er tændt mest da pc skal være tændt for de andre kan printe ud via den, ellers koster løsningen over 1000kr hvad jeg ved af)

slå firewall fra på alle pcér

din pc med printeren installeret - gå i kontrolpanel - printer - højre klik på din printer de andre skal have adgang til - klik på deling - klik på "del denne printer" giv den et navn. f.eks printerens navn / anvend / ok.

gaa nu ind paa en af de andre pc og klik kontrolpanel / printer / tilfoej printer / naeste / en naestvaerksprinter / naeste / soeg efter en printer / naeste / klik dig frem til printeren som du delte foer / naeste / naeste / udf'r.

nu skulle den gerne virke. proev at printe ud. husk at naar du klikker print *ctrl + p* saa klik paa din printer som du lige har tildelt den.

saa skul;le det hele gerne virke og du skal selvfoelig goer det sidste med at tilfoeje printeren paa alle pc

ps. mens jeg var ved at skrive dette gik mit tastatur amok og den kan ikke skrive vise tegn og bokstaver. mystisk
Avatar billede twinman Nybegynder
03. juli 2005 - 11:45 #3
Det var bare fedt nu virker det.
Alle point går til varmeskud.
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. juli 2005 - 15:38 #4
godt det virker for dig.

ved ikke om du har testet med de trådløse pcér. men de skulle også virke.
bare du installere printeren på samme måde som på dem der køre på lan.

husk at marker mit navn og klik på accepter.

ps. nu virker mit tastatur igen. nøj det var besværligt at skrive vejledningen til dig igår da jeg ikke kunne skrive æ ø å  og  - " ? osv. men nu virker det hehe

velbekommen
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. juli 2005 - 22:33 #5
tak for point

håber du for meget glæde af det. gjorde jeg selv nemlig.

du kan få en "printer server" hvor du sætter den til og så sætter printeren i. så slipper du for at have en pc tændt hele tiden. men sådan en dims koster vist over 1000kr. så er det andet her meget billigere