Avatar billede adim Nybegynder
02. juli 2005 - 18:41 Der er 5 kommentarer

Slette gamle filer i en mappe automatisk

Jeg har prøvet at finde svar uden held, så jeg håber at  i kan hjælpe.

Jeg har en mappe på computeren hvor der bliver gemt filer i fra flere brugere. Det vi vil have at computeren skal gå ind o g slette de gamle filer. hvordan kan man gøre dette?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
02. juli 2005 - 20:07 #1
Hvad med at lave en bat fil, som startes hvergang en bruger logger sig på???
Avatar billede bertelbrander Praktikant
02. juli 2005 - 20:21 #2
Hvis du bare vil slette alle, kan du bruge en bat fil med følgende:
del /Q "c:\some folder\*"

Hvis du vil slette filer der er mere end xxx dage gamle, er du næsten nød til at bruge et eller andet scrip sprog, f.ex. python (http://www.python.org/) så kan du bruge et script som:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/tipmisc20050111.html
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. juli 2005 - 12:06 #3
Automatisk slette filer som er X dage gamle - er jo lige her:
http://www.eksperten.dk/spm/393648
Avatar billede bauerdata Nybegynder
22. april 2007 - 19:22 #4
#!/usr/bin/env python
# -*- coding: UTF-8 -*-
"""
USAGE: delete_files
Filer i aktuelt bibliotek bliver slettet hvis de er ældre end 24 timer
"""
import os, sys, datetime

# set tiden som default 24 timer
Tid = datetime.timedelta( hours=24 )

# Set grænsen for hvor gamle filerne må være
Limit = datetime.datetime.now() - Tid

for FName in os.listdir("."):
    if os.path.isfile(FName) and not os.path.islink(FName):
        # kun filer chekkes
        if datetime.datetime.fromtimestamp( os.path.getmtime( FName ) ) < Limit:
            print "deleting " , FName
            os.remove(FName)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
10. september 2007 - 18:55 #5
:o) Har du testet nogle af forslagene.