Avatar billede bocker Nybegynder
25. april 1999 - 00:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Programmer

Jeg er lidt af en newbie, så jeg vil gerne høre, hvilke programmer man skal have for at kan lave noget ordentlig ASP
Avatar billede krejberg Nybegynder
25. april 1999 - 16:48 #1
Microsofts Visual Interdev kan anbefales.
Ellers kan du prøve at se på
http://www.activeserverpages.dk der er ihvertfald hjælp til at komme igang
Avatar billede bocker Nybegynder
25. april 1999 - 16:52 #2
Den har jeg hørt lidt om. Det er noget af en dyr sag - ik?
Avatar billede wall Nybegynder
25. april 1999 - 16:53 #3
Du kan også bruge en txt editor til at lave ASP i :)
Avatar billede bocker Nybegynder
25. april 1999 - 16:55 #4
det kan jeg vel, men som sagt...

JEG ER EN NEWBIE!
Avatar billede lrj Nybegynder
25. april 1999 - 17:01 #5
Du skal bruge en web-server som kan køre ASP-siderne. Her kan jeg anbefale Personal Web Server, som kan findes på Microsofts hjemmeside. Den kører du så på din lokale maskine, hvorved du kan udvikle uden at skulle være online. Når du så gerne vil have siden på internettet kan jeg anbefale www.subnet.dk hvor du får gratis diskplads og mulighed for ASP.
- desuden skal du bruge en editor til at lave dine sider i - her er Notepad slet ikke noget dårligt valg.

ASP-filerne er rene tekst-filer, som kan indeholde HTML-koder og ASP-koder. Det er så muligt at lave ret fede sider. Men prøv fx. linket www.activeserverpages.dk for at få nogle referencer.

Hjalp det?
Avatar billede bocker Nybegynder
25. april 1999 - 17:07 #6
det hjalp da lidt :)
Avatar billede bocker Nybegynder
25. april 1999 - 17:09 #7
Det program som hedder Visual InterDev kan man få en shareware af det, for jeg har ikke råd til det. Den pris jeg fandt var rimelig stort, men det var også det jeg regnede med.
Avatar billede skall Nybegynder
25. april 1999 - 17:48 #8
Visual Interdev fåes ikke som shareware ;-)
Avatar billede bocker Nybegynder
25. april 1999 - 19:45 #9
kan man ikke få en kopi af en eller anden??? Altså af MS Visual Interdev???
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
25. april 1999 - 19:55 #10
Nej det tror jeg ikke der er nogen der vil give dig, men MS Visual Interdev, er slet ikke nødvendig, jeg bruger selv Homesite 4 (30 days Trial) og den kan det man har brug for (fremhæver tagsene)
Avatar billede ulrik Nybegynder
25. april 1999 - 20:01 #11
Jamen i den bog jeg har, der står at jeg skal bruge InterDev. Men Homesite 4, er det noget, som også kan bruges til at lave databaser og sådan noget. Altså i form af wizards.
Avatar billede bocker Nybegynder
25. april 1999 - 21:18 #12
TAK FOR ALLE DE GODE RÅD
Avatar billede krejberg Nybegynder
26. april 1999 - 17:00 #13
Jamen Bocker dog en kopi af Visual Interdev!?!? Det må man da ikke!
Jeg har en prerelease du måske kan bruge. Smid din email her eller mail mig på krejberg@danbbs.dk
Avatar billede bocker Nybegynder
26. april 1999 - 21:26 #14
Jeg har fået den :)