Avatar billede goody-goody Nybegynder
08. april 2001 - 01:06 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

slet for fanden

jeg har en hjemmeside og en tilhørende ftp adresse
jeg har testet en php-quizz, hvor man kunne lave quizzzer direkte fra siden, hvis man brugte et admin password...

nu er mit problem bare at jeg ikke kan slætte dem fra min ftp adresse igen \"permission denied\"
Har prøvet instillinger med chmod, men stadig \"permission Denied\"
Avatar billede black-dragon Nybegynder
08. april 2001 - 01:09 #1
Det er vigtigt at selve mappen som filerne bliver oprettet i, er sat til f.eks. 666 (eller 777).
Hvis den er det, bliver filerne det også - og så kan du slette/ændre etc. som du har lyst til.

Du kan også gøre det samme med PHP, men det ovennævnte er nemmere
Avatar billede goody-goody Nybegynder
08. april 2001 - 01:19 #2
det har jeg checket, men problemet er at den åbenbart ikke tror jeg er den rette bruger
Avatar billede f2 Nybegynder
08. april 2001 - 01:22 #3
hmm.. prøv at slette alle filerne inde i  mappen, og derefter slette mappen
Avatar billede goody-goody Nybegynder
08. april 2001 - 01:27 #4
mit gæt er at da jeg lavede nogle nye mapper fra selve siden, beskyttede den dem på en eller anden måde... deres chmod er 644 og burde kunne slettes men \"550 permission denied\"---
Avatar billede magnus_tagmus Nybegynder
08. april 2001 - 01:35 #5
:) kune en ting at gøre.....græd

/ neo http://www.whitehat.dk/allcelebz /
Avatar billede goody-goody Nybegynder
08. april 2001 - 01:39 #6
tak thomas du er til stor hjælp - skal du ikke snart i seng
Avatar billede magnus_tagmus Nybegynder
08. april 2001 - 02:00 #7
har du aldrig hørt om trådløs mus og keyboard :) så kan du kombinere de 2 ting :)
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. april 2001 - 09:32 #8
magnus_tagnus => Du overholder tilsyneladende ikke reglerne på whitehats server. Der står noget om sexuelle billeder og det er tilsyneladende IKKE lovligt :-(

/goldduck
Avatar billede knas Nybegynder
08. april 2001 - 11:10 #9
Hvis du har oprettet filerne med php, er det php som har rettighederne, og så skal du slette dem med php igen.

unlink (\"fil_navn\");
Avatar billede goody-goody Nybegynder
11. april 2001 - 22:11 #10
hmmm... nu er der gået en uges tid og jeg har slettet alle filerne uden problemer.....
Avatar billede knas Nybegynder
11. april 2001 - 23:23 #11
Fedt, så er problemet jo løst....