Avatar billede cek Nybegynder
08. april 2001 - 00:41 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvor findes en by-postnr-landsdel tabel

Hvor finder jeg en by-postnr-landsdel tabel som kan kopieres fra nettet, til brug i min Access database ?

pft
/CEK
Avatar billede netsrac Praktikant
08. april 2001 - 00:49 #1
Avatar billede cek Nybegynder
08. april 2001 - 00:58 #2
Hej netsrac, ..denne giver mig ikke tabellen !
Har du en anden idé ?

/cek
Avatar billede netsrac Praktikant
08. april 2001 - 01:00 #3
Hvorfor kunne det ikke bruges du kan da bare eksportere det fra Excel til access ? Eller du har måske ikke Excel ?
Avatar billede cek Nybegynder
08. april 2001 - 01:01 #4
..vent..
Avatar billede no_doubt Nybegynder
08. april 2001 - 01:02 #5
Avatar billede cek Nybegynder
08. april 2001 - 01:10 #6
..tabellen indeholder ikke \'Landsdel\' !
Den tabel I foreslår har jeg i forvejen, men jeg skal udvide søgefaciliteter i min database således at man også skal kunne begrænse søgeresultater udfra søgekriteriet \'Landsdel\'.

/cek
Avatar billede cek Nybegynder
08. april 2001 - 01:12 #7
..andre idéer ?

/cek
Avatar billede cek Nybegynder
08. april 2001 - 01:22 #8
..Jeg vender tilbage imorgen aften. Godnat og sov godt..  :-)
/cek
08. april 2001 - 02:24 #9
Tilføj en kolonne kaldet \'Landsdel\', tag en Krak i hånden og gå igang med at indtaste ;-)
Avatar billede proaccess Nybegynder
08. april 2001 - 06:54 #10
Brug dog den angivne tabel...

Tilføj så muligheden for at søge på første nummer i postnummeret, som praktisk nok er en form for landsdels-inddeling...

Avatar billede nethuset Nybegynder
08. april 2001 - 07:34 #11
Det smarte ved postnumre, er at de ligger i \"klumper\" - dvs. alle dem som ligger mellem 0-2000 er Kbh/frederiksberg og 2000 - 3000 ligger i Storkøbenhavn osv. Du kan nogenlunde afgrænse din søgning ved at istedet for at sidde og indtaste landsdel, blot nøjes med at søge på mange postnumre istedet for 1.

Dvs. at dit søgekriterie bare søger efter alle mellem 2 angivne værdier, f.eks. hvis landsdel skal være Storkøbenhavn, søger du bare på alle postnumre mellem 0 og 3000 - det er faktisk det nemmeste....

Og iøvrigt besvarer både Netsrac og no_doubt faktisk resten af dit spørgsmål...

- Kenneth
Avatar billede mansoor Nybegynder
08. april 2001 - 07:47 #12
Jeg har en tabel, hvor der er post nr., by, og amter - kan det bruges?
Avatar billede cek Nybegynder
08. april 2001 - 22:21 #13
Hej Nethuset, ..kravet er en tabel med felterne \'By\', \'Postnr\' og \'Landsdel\'. Dén tabel har jeg ikke set endnu.
Din information om nummersystemet er imidlertid brugbar viden for mig, for udarbejdelse/udvidelse af dén tabel Netsrac og No Doubt peger på, og som jeg altså benyttede i forvejen.
Derfor fortjener I point :-)  ..jeg opretter om lidt spørgsmålet \'Point fra cek\', som jeg beder jer svare på, så I kan modtage point for jeres engagement.
Tak for hjælpen.

Mansoor, ..jeg kan bruge din tabel til fremtidig opgave. Jeg tilbyder 30 point for den ..OK ?

/cek
Avatar billede michael-dhif Nybegynder
08. april 2001 - 22:24 #14
Giv mig din email så sender jeg den
Avatar billede cek Nybegynder
08. april 2001 - 22:30 #15
cek@siemens.dk

Point seancen kan vi lige ordne bagefter ..OK?

/cek
Avatar billede mansoor Nybegynder
08. april 2001 - 22:43 #16
Hvem er michael-dhif, men ok cek du fåt
tabeller nu
Avatar billede mansoor Nybegynder
08. april 2001 - 22:48 #17
Håber du kan bruge den
Avatar billede cek Nybegynder
08. april 2001 - 22:55 #18
Mansoor, din tabel er ikke ankommet endnu ! ..prøv lige at sende den igen..

/cek
Avatar billede mansoor Nybegynder
08. april 2001 - 23:00 #19
Nu har jeg sendt den igen
Avatar billede mansoor Nybegynder
08. april 2001 - 23:06 #20
Jeg har problem med at sende den nu, prøver igen i morgen, foresten har du jo delt pointne til andre
Avatar billede cek Nybegynder
08. april 2001 - 23:10 #21
Mansoor, fortvivl ikke ..du får 30 point når jeg får tabellen.
VIGTIGT: Se kommentarer på \'Point fra cek\', inden forvirringen bliver total :-)

mvh
cek
Avatar billede cek Nybegynder
11. april 2001 - 12:27 #22
Nodoubt, du er den sidste der mangler at hente point. Du kan hente dine point her http://www.eksperten.dk/spm/63187 , og så lukker jeg denne sag nu.

Tak til jer alle, ..jeg er kommet videre  :-)

God Påske..
/cek